Després de diverses setmanes sense candidat de Cs per liderar la seva candidatura a l’alcaldia de Barcelona, el partit ha anunciat, per fi, quan celebrarà les primàries que han de decidir el seu futur a la capital catalana. Tal com ha anunciat en una roda de premsa el líder de la formació a Catalunya, Carlos Carrizosa, tindran lloc entre el 23 de gener i el 19 de febrer i la idea és escollir el candidat del partit taronja per al 28M. Concretament, ha detallat Carrizosa, es faran poc després que hagi acabat l’assemblea estatal per a la refundació del partit.
Durant la roda de premsa, el líder de la formació ha estat acompanyat per la diputada Anna Grau. De fet, aquest dilluns va confirmar en una entrevista a La Vanguardia la seva intenció de liderar la candidatura del partit. En aquest sentit, va indicar que s’havia posat “humilment” a disposició dels votants i de la formació. El seu objectiu, va dir, és “Retrobar la confiança”. Durant l’entrevista també va parlar de diàleg, retrobament i lleialtat.
Anna Grau vol “fer fora a Colau de l’Ajuntament”
Tot i les intencions de Grau, Carrizosa ha insistit aquest dimarts en la importància que tots els militants que vulguin es presentin a les primàries. Tots, ha afegit, seran “benvinguts”. Per part seva, Grau ha apuntat que cal elegir el candidat a través de les primàries per garantir que l’elecció és”neta i democràtica”. Sobre l’actual alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha recalcat que la seva prioritat en les pròximes eleccions “és fer-la fora de l’Ajuntament”.
La candidatura de Cs a les municipals va començar a trontollar a finals del passat mes d’octubre, quan la llavors líder de Cs Barcelona, Luz Guilarte, va renunciar a la regidoria de l’Ajuntament i a liderar el partit cap a les eleccions. La decisió es va produir després que dies abans es produís una guerra interna a la formació.