Les obres de Glòries s’encareixen 1,8 milions d’euros per reforçar els túnels dels anys 60

Govern i oposició aproven per unanimitat una modificació del projecte recomanada per l'empresa pública BIMSA, que coordina les empreses adjudicatàries

Les obres de Glòries s’encariran 1,8 milions d’euros per una nova modificació del projecte original, que s’ha aprovat per unanimitat aquest dimarts a la comissió municipal d’urbanisme. L’objectiu és reforçar les estructures prèvies, com túnels de metro i tren construït als anys 60, perquè el soterrament de la Gran Via al seu pas per la plaça no posi en perill la seva solidesa. 

L’empresa pública que coordina l’obra, BIMSA, va portar als regidors i assessors de l’oposició a l’obra per convèncer-los sobre el terreny de la necessitat d’aquest reforç. Els nous túnels viaris estan ja molt avançats i discorren a molta profunditat, per sota del traçat de les línies de metro i tren. De fet ja és possible caminar per sota d’elles, entrant als túnels per la rampa del costat Llobregat, i des de l’aire ja s’intueix tota la llargada del túnel fins a la Rambla del Poblenou.

El director de BIMSA, Ángel Sánchez, ha explicat en comissió que en iniciar les obres de la plaça “costava molt saber” en quin estat es trobarien les infraestructures preexistents, tot i que se sospitava que seria un dels aspectes més delicats. “Són estructures dels anys 60, construïdes de forma molt senzilla, sense contravolta i amb els anys sotmeses a esforços i sobrecàrregues”, ha advertit.  

Amb l’ajuda de l’Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), BIMSA ha calculat que era convenient introduir diverses millores per precaució. Els murs pantalla ja arriben fins a una profunditat de 45 metres, però caldran també més topalls, sistemes de sosteniment lateral i treballs d’impermeabilització per garantir que no cedirà cap estructura. L’increment d’1,8 milions d’euros suposa encarir un dels 5 contractes adjudicats un 19,95%, però sobre el cost total de l’obra no arriba a un augment del 2%. Segons el calendari de BIMSA, els túnels viaris acabaran el 2020 i la modificació aprovada no comportarà cap endarreriment de l’estrena.

Nou comentari