El número 4 de Graupera converteix en viral una denúncia de la situació de l’aeroport del Prat

Adrià Alsina critica que l'Ajuntament ha de ser el primer a alertar de la "situació colonial i d'explotació"

El número quatre de la candidatura Barcelona és capital-Primàries, Adrià Alsina, ha denunciat la situació “colonial i d’explotació” que pateix l’aeroport del Prat en una sèrie de vídeos que s’ha fet viral. El membre de la llista encapçalada per Jordi Graupera ha detallat en quatre vídeos compartits a Twitter el “control” de l’Estat sobre la infraestructura. A més, ha criticat l’Ajuntament perquè “no es creu la força de l’aeroport”, com tampoc pensa en el Prat de Llobregat, segons ha afirmat. Alsina ha proposat un “debat seriós” al consistori sobre l’aeroport. “L’Ajuntament ha de ser el primer a denunciar la situació colonial i d’explotació que pateix l’aeroport”, ha subratllat. 

Alsina també aposta per activar el comitè de rutes, depenent de la Generalitat, que té com a objectiu proposar rutes intercontinentals des del Prat. El professor de periodisme i comunicació és molt crític amb la ingerència de l’Estat a l’aeroport, i l’acusa de beneficiar l’aeroport de Madrid i d’oblidar el de Barcelona. Alsina descriu aquesta situació amb una metàfora: el Prat té una targeta de crèdit normal, però Barajas té una visa d’or. El número quatre de Graupera argumenta que, tot i tenir uns ingressos similars, l’aeroport de Madrid pot invertir molts més diners que el Prat. 

També qualifica Aena, l’empresa que gestiona els aeroports de l’Estat, com el senat dels aeroports. “El consell d’administració d’Aena és el cementiri al qual van a parar els polítics fracassats que no vol ningú”, denuncia. Alguns d’ells són Josep Antoni Duran i Lleida i l’exalcalde de Barcelona Jordi Hereu, que es va convertir en conseller d’Aena a principis d’abril. 

Alsina es queixa que l’Estat controla l’aeroport del Prat, tot i que de manera menys visible a com ho feia anys enrere. Així, Aena no porta a terme una tasca comercial per promocionar rutes que passin pel Prat i només fa les inversions “absolutament necessàries”. “Com tot el que és important per a Catalunya, l’Estat espanyol ho té ben controlat”, conclou el número quatre de Graupera.

Comentaris

    anna 23/04/2019 11:41 am
    Felicitats per l'exposició del problema. Gràcies per fer-ho públic i entenedor.

Nou comentari