Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Una enquesta dels Comuns apunta a la victòria de Trias

O Trias o Colau. Aquest és el dilema que apunta una enquesta interna dels Comuns. Segons ha avançat Rac1, el sondeig elaborat pel partit d’Ada Colau planteja una lluita aferrissada entre el candidat de Junts, Xaiver Trias, i l’actual alcaldessa, amb 11 i 10 regidors respectivament. De fet, aquest cara a cara per confrontar dos models de ciutat és justament el principal argument de campanya tant de Junts com dels Comuns, deixant aparentment fora de l’equació tant el PSC, soci de Colau i amb Collboni desmarcat havent sortit del govern municipal, com ERC, guanyadora de les eleccions del 2019 i que ha donat suport al bipartit -en minoria tot i ser investit amb els vots de Manuel Valls fa 4 anys- en algunes qüestions troncals.

El PSC, tercer, i ERC es desfà

L’enquesta assenyala la victòria de l’exbatlle, que el 2015 justament va veure com un pacte entre Colau i Collboni situava l’actual alcaldessa al capdavant de la ciutat, malgrat que Trias havia dit que fins i tot acceptaria els vots del PP per tenir l’alcaldia. Ara, un frec a frec segons l’enquesta confronta clarament dos models de ciutat. Pel que fa a la resta de candidats, l’enquesta de Colau manté amb molta força el PSC de Collboni, que obtindria 9 regidors. Però la suma de l’actual bipartit, amb 19 regidors, requeriria encara d’una tercera força per governar, com també passaria en el cas d’un hipotètic pacte entre Trias i Collboni, que quedaria en 20 regidors. La tercera pota en el cas dels Comuns i el PSC podria ser ERC, a qui l’enquesta li dona una davallada fins a la meitat dels regidors, passant dels 10 actuals a només 5.

La CUP, Valents i Cs, fora

L’enquesta també apunta que CUP, Valents i Cs no obtindrien representació, mentre que el PP en trauria 3 i l’extrema dreta de VOX entraria al consistori amb3 regidors. Una altra dada rellevant és que a l’hora de triar l’alcalde preferit, el 21% dels enquestats repeteixen i es debaten entre Trias i Colau, encara que veuen que té més possibilitats l’actual alcaldessa i candidata dels comuns. Es tracta d’una enquesta d’IPSOS feta entre el 6 i el 10 de febrer a 1.000 persones, i que té un marge d’error de tres punts percentuals.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Junts pel Sou & ErkiBotiflers & Corruptgents Procés News ✍️??️ a març 03, 2023 | 17:02
    Junts pel Sou & ErkiBotiflers & Corruptgents Procés News ✍️??️ març 03, 2023 | 17:02
    ?️ Qualsevol cosa que fa el partit A immediatament és convertida en una campanya pel partit B que, curiosament, intenta de demostrar que això que ha fet A en realitat és una manera de donar la raó a B. I aquest és un esforç ingent de manipulació kafkià. Però ho és especialment, sobretot si mirem amb una mica de perspectiva aquestes eleccions que ja són a la cantonada. Enquestes? Enquestes fetes per partits rivals? Que li ho preguntin a l'Astut Mas, previsible nou candidat de Junts pel Sou al pròxim governet de Vichy retornat a l'autonomisme més absolut. Que li ho preguntin a ell, que per aquella comèdia del 9-N el Tribunal de Cuentas l'està afaitant i apurant, i demana almoina a la Caixa de Solidaritat deiuxant els veritables necessitats represaliats anònims fora de concurs perquè ni a ell ni a tots els vividors de la seva manada neoconvergent els prenguin res: ni propietats, ni súper pisos, ni iots de més de 24 metres d'eslora ni altres nimietats econòmiques. Que li ho pregunten a l'Astut Messies, com va això de les enquestes i si cal refiar-se'n, ell que comparteix illa (Menorca) i mar amb la mòmia Trias, tot i que les relacions personals no són les millors. M'ho ha dit un ocellet convergent. De les enquestes, no en vulguem bitllet. Sobretot si les fa el rival que més possibilitats té de guanyar. I sobretot si aquest rival és Colau i els Comuns, que ja fa 8 anys que manen a Barcelona després de foragitar Trias amb moltes excuses vanes, però amb d'altres tan creïbles com que el doctor de Sarrià no hi veia més lluny amb aquelles ulleres del pasquins de campanya que d'aquest barri i rodalia, Diagonal restauradíssima inclosa. Pregunteu Mas com li va anar a ell el 2012, en què després de convocar noves eleccions autonòmiques per aconseguir la majoria absoluta... va perdre 12 diputats en relació a les eleccions de 2010. Que ningú oblidi que Colau i la seva bossa de votants, tot i l'erosió causada per les campanyes convergents, de Cs i PP i espanyolistes en general, segueix ben viva. I tot i que jo, mai no la votaré perquè no és al meu cantó ideològic de la independència no processista, com analista política que soc i em considero, em sembla que va bastant pel davant malgrat enquestes tan encisadores com aquesta, que són com els mirallets que els colonitzadors castellans mostraven als indígenes americans per no ser atacats i altres falòrnies per despistar l'enemic. Doncs, això.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa