Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Elisenda Alamany recull 427 avals per ser proclamada l’alcaldable d’ERC

Elisenda Alamany ha fet un pas més per ser proclamada l’alcaldable d’ERC per a les municipals de Barcelona de maig del 2027. Alamany, presidenta del grup municipal i secretària general del partit, no té rival en les primàries republicanes. Però ERC igualment fa el procés per nomenar la candidata. Aquest diumenge ha conclòs el període de recollida d’avals per part de la militància. El mínim de signatures validades que es demanava eren 89 i Alamany n’ha aconseguit 427. Un cop acabada aquest part de les primàries, dijous 12 de febrer s’iniciarà la campanya electoral interna, que culminarà el 26 de febrer. Les votacions, amb Alamany com a única opció per votar, tindran lloc el 27 de febrer i l’endemà, el 28 de febrer, es farà la proclamació de l’alcaldable.

Carta a la militància

Abans de formalitzar la candidatura, Alamany va enviar una carta a la militància en la qual informava que es presentava a les primàries i afirmava que la capital de Catalunya necessita un projecte “independentista i d’esquerres fort” a la ciutat. “Cada cop és més difícil viure-hi, mantenir-hi la llengua, conviure amb el turisme massiu i construir-hi futur… Barcelona ha de ser una prioritat absoluta: una ciutat republicana, moderna i socialment justa que lideri el país“.

A més d’ERC, altres partits municipals es troben immersos en l’elecció del seu candidat. Barcelona en Comú celebra també primàries i, oficialment, el 23 de febrer el partit proclamarà el candidat. Les dues persones que competeixen són l’exprimer tinent d’alcaldia i diputat al Congrés dels Diputats, Gerardo Pisarello, i l’escriptor i comunicador Bob Pop.

Jaume Collboni i Elisenda Alamany, en un plenari / ACN-Pol Solà

A Junts per Barcelona sumen uns nous mesos d’endarreriment en la proclamació del candidat. Després d’intentar trobar un alcaldable de consens, tot apunta que l’alcaldable serà Josep Rius o Jordi Martí Galbis. Rius és l’opció del president de Junts, Carles Puigdemont, però Martí Galbis es nega a tirar la tovallola. Si s’acabessin celebrant primàries, el president del grup municipal de Junts (Martí) podria guanyar, ja que controla l’agrupació amb més militants de la ciutat, la de Sarrià-Sant Gervasi.

El PSC s’ho pren amb calma per nomenar Collboni

L’alcalde Jaume Collboni serà el candidat del PSC, però els socialistes s’ho prenen amb calma per nomenar-lo. Fa uns dies la primera secretària socialista de la Federació de Barcelona, Sara Jaurrieta, deia al TOT Barcelona que no s’havia encetat el meló per formalitzar el nom de l’alcaldable. Abans de fer-ho, els socialistes de Barcelona hauran d’aprovar al llarg del 2026 un reglament específic que concreti el procés. El més probable és que no es convoquin primàries, ja que difícilment algú es presentarà per competir amb Collboni.

Tampoc hi haurà sorpresa al PP, que apostarà de nou per Daniel Sirera. El president dels populars, Alberto Núñez Feijóo ja li ha fet l’encàrrec perquè sigui l’alcaldable. I Vox, que acaba de doblar resultats en les eleccions de l’Aragó, encara no ha començat el procés per elegir l’alcaldable, afirmaven fa uns dies fonts de Vox a l’Ajuntament. El partit no té pressa perquè molts dels seus vots provenen de la “marca” i no del candidat.

Aliança Catalana, ara sense representació a l’Ajuntament de Barcelona perquè mai s’ha presentat a les eleccions, oficialitzarà el seu candidat el dia de Sant Jordi. Les enquestes publicades fins ara garanteixen l’entrada de la formació de Sílvia Orriols al consistori.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa