Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Collboni i ERC acorden inversions de 20 milions en 58 actuacions en districtes

El govern de Jaume Collboni i ERC, que a l’Ajuntament de Barcelona encapçala Elisenda Alamany, han signat un acord per valor d’inversions de 20 milions d’euros per executar 58 actuacions en districtes de la capital catalana [veure aquí]. El pacte s’engloba dintre dels pressupostos del 2025, al qual ambdós partits van arribar. De fet, ERC va ser l’única formació municipal que va donar suport als comptes de l’executiu socialista, que finalment no es van aprovar i es van haver de prorrogar els del 2024, més de 3.800 milions d’euros.

En concret, la inversió prevista és de 19.720.000 milions d’euros. En la presentació d’aquest dimecres, el tinent d’alcaldia de l’àrea econòmica, Jordi Valls, i el regidor d’ERC, Jordi Castellana, han posat l’èmfasi en els 10 projectes més importants. Entre aquests, hi ha la reforma de la plaça del Poeta Boscà, al districte de Ciutat Vella, i millores en l’espai de gent gran del barri de Sant Antoni, a l’Eixample.

Jordi Castellana (ERC) i Jordi Valls, tinent d’alcaldia de l’àrea econòmica del govern de Collboni / Jordi subirana

A les Corts, sobresurten els treballs previs, avantprojecte i projecte executiu de la remodelació de la plaça de la Caba. A Sants-Montjuïc, es redactarà el projecte executiu d’un equipament del carrer de la Diputació, al barri d’Hostafrancs. Prèviament, es farà un procés participatiu i un debat ciutadà per determinar els usos de l’edifici.

Un nou tram del carril bici del passeig de Maragall

A Horta-Guinardó, un dels projectes més importants és la redacció del projecte del carril bici del passeig de Maragall. En aquests moments, ja s’ha executat un tram i la intenció és acabar de la infraestructura ciclista en tota la resta del passeig, entre la plaça de Maragall i el carrer de Tajo.

A Nou Barris, es construirà un altre carril bici als carrers d’Arnau d’Oms i Piferrer. Es baixarà el carril de la vorera a la calçada des d’Arnau d’Oms amb Felip II fins a Pintor Alsamora.

La rambla Prim, al barri del Besòs i el Maresme / Vicente Zambrano
La rambla Prim, al barri del Besòs i el Maresme / Vicente Zambrano

Expropiació a Gràcia

D’altra banda, a Sant Martí, es preparen millores en l’accessibilitat i la pavimentació de la rambla de Prim. A Gràcia, es durà a terme l’expropiació pendent per perllongar la rambla de Prat. En concret, la finca a expropiar és la de la travessia de Sant Antoni, 14, on està previst fer habitatge protegit i l’ampliació de la plaça d’Anna Frank.

Finalment, a Sarrià-Sant Gervasi, es redactarà el projecte executiu del carril bici entre els carrers de Benet i Mateu i del Capità Arenas. La proposta inclou dos nous carrils bici en sentit ascendent pel carrer de Benet i Mateu i un altre en sentit descendent pel carrer del Capità Arenas.

El nombre de projectes per districtes

El nombre de projectes acordats canvia força d’un districte a un altre. Per exemple, a Horta-Guinardó en són dotze, i a Sant Martí, onze. A les Corts, en són vuit; a Sarrià-Sant Gervasi, set; a Sant Andreu, cinc; a Nou Barris i l’Eixample, quatre; a Ciutat Vella, tres, i a Sants-Montjuïc i Gràcia, dos. Els pressupostos per districte oscil·len entre els 1,6 milions de Ciutat Vella i els prop de 2,2 milions d’euros a Sant Martí.

Valls ha dit que la voluntat del govern municipal és “arribar a acords i complir-los”, i sobre els 58 projectes ha remarcat que la voluntat és acabar-los tots. No obstant això, ara mateix, la situació de cadascun és diferent, ja que alguns es troben fase de redacció i altres d’execució. I Castellana ha subratllat que “són accions de proximitat pensades, dissenyades i fetes des de la proximitat”. “Això connecta amb aquest objectiu de millorar la qualitat de vida als barris, amb bons serveis públics, equipaments i espai públic de qualitat”, ha afegit.

Més notícies
Notícia: Veïns i entitats acusen Collboni de frenar projectes als pressupostos participatius
Comparteix
Presenten una queixa al síndic de greuges i critiquen la poca ambició de l'Ajuntament per impulsar les pacificacions dels entorns escolars i fer nous carrils bici

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa