Colau s’ha gastat 40.600 euros en una web tombada per la Junta Electoral

La pàgina institucional 'Barcelona en progrés' només ha estat online 10 dies | L'oposició carrega contra la despesa en "propaganda"

El govern municipal d’Ada Colau ha reconegut aquest dimarts davant l’oposició que s’ha gastat 40.600 euros en la web institucional ‘Barcelona en progrés’, que només ha estat online 10 dies perquè la Junta Electoral l’ha fet retirar en considerar-la propagandística. Va ser publicada el 4 de març i retirada el dia 14. El regidor de Presidència, Eloi Badia, ha detallat els costos del portal en comissió a petició del PP i d’ERC: 15.700 euros en la redacció dels continguts, 14.900 en la “direcció creativa” i 10.000 en la programació informàtica. “Ja s’havien encarregat aquestes despeses”, ha justificat.

L’acció comunicativa preveia, a més, difondre els continguts fora de la xarxa a través de plafons expositius. Aquests sí que s’haurien pogut cancel·lar perquè “ja no seran necessaris”, segons Badia. No obstant, l’oposició ha exigit saber què ha costat la preparació d’aquests materials. També ha quedat pendent d’aclarir el cost dels fulletons i llibrets titulats “Quatre anys al servei del districte”, que segons l’oposició s’han repartit als consells de barri celebrats darrerament. 

Tuit de l'alcaldessa promocionant la web 'Barcelona en progrés' / Twitter

Tuit de l’alcaldessa promocionant la web ‘Barcelona en progrés’ / Twitter

El regidor de BComú ha defensat que la web “volia ser un exercici transparència i rendició de comptes” però ha intentat reivindicar com un mèrit la despublicació de la web: “Un cop vam rebre la petició de la Junta Electoral, vam fer al·legacions i se’ns va donar l’opció de revisar els continguts, però vam decidir ser més garantistes i retirar-la per complet”. També ha aclarit que, a petició de la institució arbitral espanyola, el consistori ha hagut de modificar també la “festa ciutadana de Glòries” amb la que els ‘comuns’ volien celebrar l’estrena de la primera part del parc de les Glòries, una esplanada verda que ocupa els terrenys on eren els Encants Vells abans de la reforma.

A més, tres campanyes “es postposen” per complir amb la normativa electoral: una sobre esports i salut, una sobre el programa Vincles i una altra de sensibilització sobre la contaminació. Per contra, es mantenen les campanyes sobre activitats culturals i recreatives –com Sant Jordi i festes de la primavera–, ajudes públiques a disposició dels ciutadans –subvencions d’economia social i solitària, ajudes per pagar l’IBI…– i nous serveis i prestacions com el bus llançadora del Park Güell. No queda afectada tampoc la web institucional de l’alcaldessa, perquè segons Badia la Junta Electoral l’ha validat com a “repositori d’activitat institucional”.

L’oposició, indignada

Els sis grups municipals de l’oposició han coincidit en censurar la política de comunicació institucional del govern de Colau, que consideren “propaganda pagada amb diner públic”. Per part del PP, que havia demanat conèixer es campanyes publicitàries fins al 26 de maig, Xavier Mulleras ha subratllat que el govenr municipal no ha retirat la web per iniciativa pròpia sinó per requeriment legal. “Ens sorprèn que l’alcaldessa digui que li fa mandra fer campanya electoral, no li’n fa quan la financen els mitjans públics i institucionals!”, li ha etzibat. Des del grup republicà, que demanava informació específica de la web despublicada, Jordi Coronas ha criticat els costos i també els continguts de les campanyes. Ha assegurat que “es deien unes quantes mentides tant a la web com als llibrets” i que BComú s’atribueix “mèrits de governs passats com si fossin seus”. “Vostès la campanya electoral no se la poden pagar amb els diners públics de l’Ajuntament”, ha avisat.

En la mateixa línia, Jaume Ciurana (PDECat) ha fet mofa de que regidors de govern presumeixin d’haver aconseguit ‘unir el tramvia per la Diagonal’ sense que s’hagi iniciat cap obra ni adjudicació o que sostinguin que han “evitat 16.500 talls de llum en quatre anys”. Santiago Alonso (Cs) ha titllat als ‘comuns’ d'”experts en vendre com a èxits els fracassos” i “mestres en fer propaganda” a les xarxes socials. Carmen Andrés (PSC) ha lamentat que als consells de barri “van explicant coses que faran el proper mandat” com si no hi haguessin eleccions al maig. Per la seva banda, Maria Rovira (CUP) s’ha desmarcat i ha censurat el to “electoralista” tant del govern com de la resta d’oposició: “No participarem en aquests debats”.

Nou comentari