Ada Colau ha disparat amb contundència contra Xavier Trias i Jaume Collboni. La fins ara alcaldessa i candidata dels Comuns ha pres la paraula entre aplaudiments i alguns xiscles al ple d’investidura que ha acabat aquest dissabte amb el candidat del PSC com a nou alcalde de Barcelona. Ho ha fet després d’haver materialitzat la renúncia a presentar la seva candidatura a l’alcaldia per cedir els vots de la seva formació al líder socialista i evitar d’aquesta manera que la vara de batlle acabés en mans de Trias, que comptava amb el suport dels representants d’ERC.
“Senyor Trias, em sap greu. És cert que va ser la força més votada i sap que té el meu respecte personal, però tenim models de ciutat oposats. Entendrà que teníem la responsabilitat d’evitar un govern de Junts. La Convergència del 3% no havia de tornar a l’Ajuntament“, ha assegurat amb contundència Colau, que ha remarcat que Barcelona En Comú no ha pactat sobre el paper amb cap formació i que ha argumentat el seu posicionament en una aposta pel “mal menor”.
La cap de files dels Comuns ha remarcat que aquest dissabte amb votat “sense entusiasme” i ha criticat durament Collboni per no voler asseure’s a negociar en una mateixa taula amb ERC i per proposar-los un pacte “secret” per fer un govern de coalició acceptant els vots del PP per garantir la investidura del socialista. “Em sap molt de greu haver fracassat una altra vegada amb un pacte d’esquerres. És veritat que no s’ha fet prou bé i que va ser Collboni qui no va voler explorar aquesta possibilitat. Crec que és un error molt greu“, ha insistit la líder de BComú dirigint-se a Ernest Maragall.
Un vot no “antiindependentista” i regal “enverinat”
Colau també ha defensat que el seu suport al candidat socialista no ha estat un vot “antiindependentista” o en clau “nacional”, sinó que ha estat en clau “estrictament de ciutat”. En aquest sentit, la ja exbatlessa ha advertit Collboni que no li han servit un xec en blanc i s’ha mostrat convençuda de la necessitat de seguir apostant per conformar un govern d’esquerres. “Podria pensar que els hi hem regalat els vots, però aquest és un regal enverinat. Nosaltres anem a l’oposició i amb deu regidors no es pot governar la ciutat, s’hauran de fer pactes. No entrarem al govern i, després de sortir del govern quatre mesos abans de les eleccions i apuntar-se a les crítiques de Junts, entendrà que la confiança està sota mínims“, ha afirmat, remarcant que seguiran defensant les polítiques impulsades durant aquests darrers vuit anys.

El moviment d’última hora dels Comuns ha estat clau per capgirar les coses i evitar que l’alcaldia acabés en mans de Xavier Trias, que ja tenia tancat un acord amb ERC que li donava un total de 16 vots. Malgrat no pactar directament ni amb el PSC ni amb el PP, el suport de la formació a la candidatura de Collboni juntament amb el dels quatre regidors populars ha permès investir el cap de files socialista com a nou batlle de la ciutat contra tot pronòstic.