Cs porta a Fiscalia les queixes que va rebre una fornera per no atendre en català

Carrizosa i Guilarte demanen obrir una investigació sobre un cas viral a les xarxes

Ciutadans ha denunciat a Fiscalia unes presumptes “coaccions” a una treballadora d’una fleca situada a prop del tall de la Meridiana. El cas s’ha viralitzat a les xarxes socials els darrers dies, a partir d’un vídeo gravat per dues clientes que reclamen ser ateses en català. Li diuen a la dependenta, que també les grava, que hi tenen dret i lamenten que no els doni el full de reclamacions.

Tot i que l’escena no és gens violenta, l’associació juvenil unionista S’ha Acabat l’ha difós s’aferra a una frase d’una de les dues clientes, que diu a la fornera que no sap “què hi fa” a Catalunya “si Espanya és tan gran i feixista”. No diu, en canvi, que les dones li demanen que “com a mínim les hauria d’entendre” perquè el català i el castellà no són llengües tan diferents.

La denúncia l’han presentada aquest dimarts al ministeri fiscal el cap del partit taronja al Parlament, Carlos Carrizosa, i la presidenta del grup municipal a la capital, Luz Guilarte. Reclamen investigar “il·lícits, inclosos els criminals” en les queixes que va rebre la dona. Cs considera que va haver-hi “incitació a l’odi i discriminació” per les protestes en ser ateses en castellà.

Dies després de difondre’s el vídeo, un grup d’activistes independentistes va anunciar a les xarxes que havia visitat la fleca per preguntar si hi seguia treballant l’empleada “catalanòfoba”, assegurant després que havia estat traslladada a una altra botiga de la cadena Vivari. El dia abans havien anat a l’establiment els representants de S’ha Acabat, que van usar la visita per carregar contra els “episodis d’odi” que segons ells es produeixen a Catalunya.

Cs veu en la visita del grup independentista una “evidència d’intolerable i intolerant actuació coaccionadora” i demana a Fiscalia que obri diligències d’investigació.

Comentaris

    Tripartit no, gràcies! 28/10/2020 2:04 am
    En els establiments de la cadena Vivari no he vista mai ni un sol cartell en català, raó per la qual, no hi he posat mai els peus. No m'estranya gens que entre el el personal que hi treballa hi hagi inadaptats. La única explicació del perquè establiments com aquest i molts altres de físics i virtuals es poden permetre una política tan hostil en vers el país, és la desídia i el tarannà mesell de molts catalans que s'hi gasten els diners.
    uno que vive en tabarnia 27/10/2020 10:41 pm
    JA S,HA PRES EL CARAJILLET EL CARRASCOSA?, PERQUE SENSE ELL NO ES NINGU
    Ricard 27/10/2020 8:07 pm
    La informació no està prou ben redactada. La dependenta NO LI DONAVA LA GANA ATENDRE a qui li parlés en català. I evidentment que l'entén. Amb genteta com en Carrizosa aquests fanàtics colons xulegen. I la denúncia de Carrizosa no té cap ni peus.
    L'OBSERVADOR ASTORAT 27/10/2020 8:02 pm
    N. Fernández de Moratín (1765): «Admirose un portugués al ver que en su tierna infancia, todos los niños de Francia, sabían hablar francés. Arte diabólico es, dijo torciendo el mostacho; que para hablar en gabacho un fidalgo en Portugal, tarda mucho y lo habla mal, y aquí lo parla un muchacho». No sé si se m'entén !!!
    eees 27/10/2020 7:45 pm
    señor carrasposa donde tienen que hablar catalan los catalanes ? en murcia ? en cadiz? en valladolid? si ni usted lo habla bien es unm poco palurdo despues de ser catalan i no lo saBE HABLAR ?
    GAVANENC 27/10/2020 7:24 pm
    ADN dels Ciumarranos
    JB 27/10/2020 6:16 pm
    La protesta no era per ser ates en castella, la protesta era per negarse a atendre a la gent que parlava en catala i per negarse a donarlis el llibre de queixes, aquesta fleca haura de ser multada per incomplir la llei linguistica al negarse a atendre als catalanoparlants, alegant que no els entenen.
    RAMON A 27/10/2020 6:11 pm
    No es fornera es una garrula de getto que no sap a quin pais menja
    Ricard 27/10/2020 6:04 pm
    Per alguns això d'atendre en català els fa urticària. A Zamora atenen en català O en castellà?
    Jony 27/10/2020 5:47 pm
    Aquesta xusma de C'S sempre fent de montapollos. Quins personatges nois.
      No volem que els colons ens imposin la llengua 27/10/2020 7:23 pm
      El problema no és el què no atenguin en català, que també, sinó que no entenen o no el volen entendre. Millor dit, no volen atendre als clients catalans. Ja n'hi ha prou que un empleat feixista, ignorant o el que sigui, imposi al client la llengua en que s'ha d'expressar. A Can Vivari que hi compri sa mare!
    Troç de soques 27/10/2020 5:04 pm
    Els fasc'stas de ciudadanos obsessionats en la destrucció del català
    Pepe 27/10/2020 4:58 pm
    Quan és a l'inrevés també ho denuncien?
    pere 27/10/2020 4:55 pm
    Tots aquests inadaptats, qeu marxin de Catalunya, i així si som menys gent, també anira be per el contagi del Covid-19, es el que passa en pobles petits, menys contagi, a part del contagi que provoquen aquests inadaptats a la convivència de la resta de Catalans, Fora.
    Ich verstehe nur Bahnhof 27/10/2020 4:06 pm
    No he entrat mai en cap establiment d'aquesta cadena ni en cap altre establiment que, com Vivari, tingui els rètols i cartells escrits en una llengua que no és la del país, si més no, perquè tinc clar que tampoc m'atendran en la meva llengua.