Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’escrutini final del 12-M confirma el canvi d’hegemonia a Sarrià-Sant Gervasi

El 12-M, la candidatura del PSC amb Salvador Illa de cap de cartell va endur-se una victòria incontestable a la ciutat de Barcelona. El vermell es va imposar en 58 dels 73 barris de la ciutat, i només Junts -en 11- i el PP -en quatre- van trencar el monocolor. Amb el 28% dels vots, el PSC ha estat la força més votada en unes eleccions al Parlament, com ja va ser-ho el 2021. I si ens fixem en els districtes, els de Salvador Illa han estat els grans guanyadors dels comicis a la capital catalana i s’han imposat en sis dels districtes de la ciutat com a primera força: Ciutat Vella, Horta-Guinardó, Sant Andreu, Sant Martí, Sants-Montjuïc i Nou Barris. Junts+Puigdemont ha guanyat a Gràcia, l’Eixample i les Corts. ERC, Comuns i VOX no han tingut victòria en cap districte i tampoc en cap barri de la ciutat.

El PP confirma la victòria en un sol districte

I després de l’escrutini definitiu de la Junta Electoral, que la Generalitat ha publicat i es pot consultar a l’APP del 12-M, s’ha confirmat la pèrdua de Sarrià-Sant Gervasi, el gran bastió de la victòria de Xavier Trias el 28-M i un districte històricament a mans de CiU i després de Junts. Ha anat a parar a mans del PP. En el moment d’iniciar el recompte final -es va fer divendres 17 de maig, tot i que la Generalitat no ha publicat els resultats fins aquest dilluns-, els resultats eren molt ajustats: Junts+ tenia 18.455 vots, i el PP, 18.524, és a dir, només 69 vots separaven els dos partits. Finalment, la diferència entre la candidatura de Puigdemont i la d’Alejandro Fernández s’ha ampliat a 206 vots a favor dels populars, amb el resultat final de 18.965 vots (26,59%) i 18.759 vots (26,30%).

El candidat dels populars, Alejandro Fernández, celebra els resultats del 12-M / Arnau Martínez (ACN)
El candidat dels populars, Alejandro Fernández, celebra els resultats del 12-M / Arnau Martínez (ACN)

El 23-J ja va guanyar el PP

Si ens fixem en les eleccions espanyoles del 23-J, a Sarrià-Sant Gervasi la victòria ja va ser per al PP, que recollia l’efecte Feijóo a tot l’Estat. Va obtenir el 30,8% dels vots, mentre que Junts només va sumar el 15% de les paperetes, per darrere del PSC, que va arribar al 21,3%. De fet, va ser l’únic districte en què no hi va haver victòria socialista. A tota la ciutat el partit de Pedro Sánchez va aconseguir el 33,1% dels vots. La segona força va ser Sumar-En Comú Podem, que va aconseguir un 16,8% dels suports, seguit del PP, amb el 15,8%. I ERC, que el 2019 havia guanyat a la ciutat, va caure fins al quart lloc, amb el 12,1% dels vots.

Aquest diumenge, amb les eleccions europees caldrà veure si el PP suma la tercera victòria en aquest districte o si Junts per Catalunya recupera una hegemonia que fins ara cap altre partit havia qüestionat. A les eleccions del 2019, la candidatura de Carles Puigdemont a l’Europarlament es va imposar amb el 27 % dels vots a la capital barcelonina. La segona posició va ser per al PSC de Javi López, que va rebre prop del 21 % dels vots. ERC va ser tercera amb el 19,8%.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa