L’Ajuntament convoca un Ple extraordinari aquest divendres per aprovar el pla d’usos de l’Eixample. Tal com ha anunciat la tinent d’alcaldia Janet Sans, el consistori portarà la proposta d’ERC per desbloquejar el projecte. Una proposta que manté el pla tal com està, però que proposa revisar la regulació del barri de Sant Antoni d’aquí a un any. Cal recordar que el PSC es va desmarcar del pla al·legant que hi ha carrers d’aquest barri que han d’estar fora d’aquesta regulació.
El plenari es reunirà a les 11 del matí. Els Comuns, però, demanaran l’aprovació del pla a la resta de grups sense tenir garanties que la proposta prosperi. Més enllà del suport d’ERC, els d’Ada Colau necessiten el vot afirmatiu o abstenció d’un altre grup municipal. Per aquest mateix motiu, Sanz ha demanat que “tothom sigui més responsable que la setmana passada” i considera que la proposta d’ERC és “un bon punt de partida amb el qual tothom es pot sentir còmode”.
El PSC manté la incògnita del seu vot
D’altra banda, l’ACN apunta que fonts del PSC han confirmat que estarien ara mateix reunits per avaluar la proposta i mantenen que “la prioritat és que l’Eixample tingui Pla d’Usos”. Aquestes mateixes fonts afirmen a l’agència que “cal fer compatible el descans dels veïns amb la protecció del petit comerç i dels llocs de treball”. La incògnita, però, sobre què votaran els socialistes es manté a hores d’ara i el pla d’usos continua sent una incògnita.
Un pla que ha obert una nova crisi de govern
L’oposició socialista al projecte va agafar per sorpresa els seus socis de govern. Janet Sanz va considerar, hores després de l’anunci del PSC, considera que el pacte inicial ja recollia l’aplicació de la normativa estricta als entorns del carrer de Girona i a Sant Antoni, fet a què ara s’oposa el PSC. Sanz s’ha mostrat convençuda que el canvi de posicionament del PSC obeeix a la pressió exercida per Barcelona Oberta per tal que les mesures més estrictes no s’apliquin a carrers com ara el passeig de Sant Joan.