Les VTC tradicionals desconvoquen la primera jornada de protestes durant el Mobile World Congress. La principal associació del sector a Barcelona, Gran Turisme de Catalunya, ha intensificat en les darreres setmanes les seves crítiques contra el Govern per una regulació del Taxi que, asseguren, els converteix en els “perjudicats de la guerra” entre branques del transport. Malgrat que els vehicles amb conductor plantejaven aturades durant el principal congrés tecnològic del planeta, finalment han decidit alentir les seves marxes davant la predisposició de Transport a escoltar les seves demandes.
En concret, en un comunicat emès el passat dilluns, els conductors han comunicat que la Direcció General de Transports ha ofert “reunions immediates” amb el sector per resoldre els seus greuges enfront de la llei del taxi. Entre altres qüestions, els operadors havien qüestionat l’obligatorietat del català, després que, arran d’una reclamació d’Elite Taxi, el Govern comuniqués que acceptava establir com a criteri necessari per a tots els xofers comptar amb el títol lingüístic de nivell B2. Val a dir que, a l’espera del resultat de les reunions esmentades, Gran Turisme manté les mobilitzacions plantejades per a les dues darreres jornades del Mobile, els pròxims dijous i dimecres. Una amenaça que continua més enllà del congrés de la GSMA. “Si la nova Llei no ho resol, no hi haurà esdeveniment a Barcelona que ni tingui la nostra protesta”, declaren, amb els ulls posats en la Copa Amèrica.
Acusacions des del taxi
Davant les mobilitzacions anunciades per part de Gran Turisme arran del MWC, el taxi va fer evident l’enfrontament entre ambdós sectors amb un intens rebuig al plantejament de les VTC tradicionals. El passat diumenge, de fet, des de l’entitat Élite Taxi van acusar els vehicles amb conductors de vincles amb UNATO VTC, una associació professional presidida per un exregidor del Partit Popular de Madrid. Davant les protestes dels conductors, el taxi va “garantir la mobilitat dels congressistes” per evitar que “una protesta dirigida des de Madrid embruti la imatge de la ciutat”. Des de l’associació de vehicles amb conductor, però, van negar aquestes associacions, tot denunciant una “manipulació per part dels que han condicionat el desenvolupament del MWC en les darreres edicions”.