Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
TMB aplica “mesures antivandàliques” en una trentena d’estacions del metro

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha iniciat un pla especial que millora 26 estacions de metro i n’assolirà la trentena a finals d’any. Espanya, Sants-Estació, Fontana o Arc de Triomf són algunes de les estacions que es veuen beneficiades per un conjunt de “mesures antivandàliques” que van “més enllà” de la neteja diària dels grafitis. El nou pla contempla l’aplicació de “tractaments especials que eliminen les pintures o altres elements que cobreixen algunes superfícies d’andanes, passadissos o vestíbuls”. Aquests tractaments incorporen un líquid que protegeix el terra i les parets.

Més enllà del tractament nou, la rentada de cara de TMB també inclou el repintat o la renovació de la pedra i ceràmica que es trobava en pitjor estat. Aquests són materials que “es veuen deteriorats per les neteges de protecció diàries”, apunta TMB en el comunicat. L’empresa manté que aquestes millores permeten que els espais seleccions queden en un estat “similar” al que estaven quan es van estrenar.

Comparativa de com ha quedat alguns espais amb la millora / TMB

Més enllà de la millora de les parets, la companyia ha millorat l’enllumenat de les zones més transitades de la xarxa. Concretament, s’han instal·lat sistemes de llums LED que “doblen la mitjana dels nivells lumínics actuals”. La idea, més enllà de millorar el servei, és adaptar el sistema a les directives energètiques que dicta Europa.

Les millores ja s’han aplicat en 26 estacions de cinc línies diferents:

  • Línia 1 (vermella): Arc de Triomf, plaça de Sants, Marina, Urgell i Espanya
  • Línia 2 (lila): Paral·lel, Verneda i Sant Martí
  • Línia 3 (verda): Penitents, Lesseps, Fontana, Sants-Estació i Vallcarca
  • Línia 4 (groga). Jaume I, Besòs Mar, Selva de Mar, Poblenou, Bogatell i Maragall
  • Línia 5 (blava): Can Boixeres, Horta, Can Vidalet, Plaça de Sants, Badal, Sants-Estació i Virrei Amat

Convertir el metro en un espai “més amable”

La presenta de TMB, Laia Bonet, també primera tinenta d’alcaldia del govern Collboni, considera que les millores que s’han aplicat suposen un avenç perquè el metro sigui “un espai més amable i confortable”. “Ajudarà a crear un entorn més segur per a totes les persones usuàries del transport públic, seguint així amb el ferm compromís de TMB amb la lluita contra l’assetjament sexual i les agressions LGTBI-fòbiques”, ha incidit Bonet.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa