Veïns i entitats impulsores de la plataforma Salvem el Parc Joan Miró han rebutjat que es mantinguin les obres de prolongació de l’L8 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) al parc i anuncien “accions reivindicatives” per a evitar que les obres afectin aquesta zona. D’aquesta manera i una setmana després que comencessin les obres, els veïns continuen el que sembla una lluita incansable per allunyar la línia de les seves zones verdes. La plataforma ha realitzat una consulta a 550 persones, de les quals l’1% considera satisfactòria la proposta feta per la Generalitat i l’Ajuntament, mentre que un 89% demana buscar alternatives, “preferiblement” en l’espai de la Fira de Barcelona, informen en un comunicat.
Aquest dilluns, l’organització Salvem el Parc Joan Miró ha reunit més de cinc centenars d’opinions sobre el perllongament de l’L8, una obra que ja ha començat, però que els veïns del barri encara no veuen com una lluita perduda. La part més conflictiva d’aquesta nova infraestructura és la seva proximitat al Parc de Joan Miró, ja que quedarà afectat per les obres. Els veïns lamenten que les administracions “han ignorat el clam del veïnat de salvar l’únic gran parc de l’Eixample” i han demanat una reunió amb la consellera de Territori, Ester Capella, i la primera tinenta d’alcalde, Laia Bonet, perquè consideren que encara hi ha temps de fer canvis.

Gairebé cinc anys i 300 milions
Aquesta intervenció tan criticada pels veïns té l’objectiu d’ampliar un recorregut -que actualment arriba només fins a la plaça d’Espanya– fins al barri de Gràcia. Cal recordar que les obres per allargar la línia L8 preveuen la construcció d’un túnel de quatre quilòmetres, la reforma de dues estacions existents —plaça d’Espanya i Gràcia— i la creació de tres noves —Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia—. En total, el projecte compta amb un pressupost de més de 300 milions d’euros i la previsió és que s’executi en prop de 58 mesos.