Les associacions veïnals de Sant Andreu han demanat al districte, en el marc d’un informe global sobre millora de la mobilitat, que estudiï amb la resta d’actors implicats la creació d’una nova línia de nus que circuli únicament per la Meridiana, des del parc de la Ciutadella fins a l’entrada de Montcada. El veïnat entén que aquesta línia reforçaria l’accés de molts veïns d’àrees perifèriques al centre de Barcelona i suposaria alhora una alternativa a l’escassetat de transports. Per anar de Glòries o Sant Andreu a Torre Baró, la Prosperitat o Montaca mateix es pot fer servir el metro, en el millor dels casos, o Rodalies. Un dels portaveus, Álex Labad, recorda al Tot Barcelona que “no a tothom li agrada el metro” i que Rodalies “no va sempre com hauria d’anar”.

La proposta d’unir tots els barris de la Meridiana amb un bus directe, que beu dels busos lineals que hi ha a la Diagonal, s’ha fet sobretot pensant en la connectivitat entre barris. Les deu entitats que proposen el bus recorden que la mobilitat a Barcelona està pensada en la lògica perifèria – centre i que hi ha poques alternatives per anar d’un barri a un altre si no es troben en aquesta intersecció. En aquest sentit, el document de mesures es fixa molt en la mala connexió entre el districte de Sant Andreu i Sant Martí, dues zones properes però separades per les vies del tren i sense gaires alternatives directes de transport. “És essencial millorar la connectivitat amb altres districtes com Sant Martí i Nou Barris. S’ha de fomentar la creació de noves línies i garantir una bona freqüència”, argumenten en el document.

Bus Diagonal
Un bus articulat d’una línia de TMB circula per la Diagonal / ACN

Més enllà del bus, les propostes també apunten al metro. Sobretot al projecte per a connectar les dues Trinitats. “Ens preocupa la manca d’informació sobre l’ampliació de l’L3 entre les Trinitats. La manca d’informació i d’inversions genera incertesa”, detallen. Sol·liciten també que es planifiquin “noves ampliacions del metro” i esmenten una “nova parada a L9/10 a La Mercedes”, l’ampliació de l’L3 “fins a Rodalies de Sant Adrià” i “valorar la possibilitat de convertir l’R3 en una línia de metro, amb una nova parada a Rio de Janeiro/Pont del Dragó”.

Demanen una auditoria sobre l’estat dels carrers

Per últim, alerten que cada cop és “més difícil” moure’s per les voreres “pels obstacles que hi ha”. “Les motocicletes sovint no compleixen els límits establerts per aparcar a la vorera”, es queixen. I avisen. “Des del districte, es té la responsabilitat de fer complir aquestes ordenances municipals”. El veïnat també critica que hi ha carrers al districte de Sant Andreu “que no són aptes ni per caminar ni per garantir la mobilitat de persones amb dificultats de desplaçament”. En aquesta línia, exigeixen una auditoria per “identificar quins carrers del districte no compleixen amb el codi d’accessibilitat urbana i poder implementar les millores necessàries per a una mobilitat a peu més segura i accessible per a tothom”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa