La variant de Vallbona que oxigenarà Rodalies comença a dibuixar-se

Adif ha adjudicat la redacció del projecte de la construcció de la infraestructura i està previst que duri sis mesos

El futur de l’entorn de Vallbona (Nou Barris) comença a aclarir-se a poc a poc. Avui, finalment, Adif ha adjudicat el contracte perquè es redacti el projecte de construcció de la variant que preveu la construcció d’una tercera via i un pas a diferent nivell. Segons ha informat l’empresa pública en un comunicat, la redacció de la proposta està previst que s’allargui durant sis mesos i té un valor de gairebé 715.000 euros.

En el planejament de la construcció es definiran “totes les actuacions necessàries per projectar les noves infraestructures conformades per la Variant de Ballbona i la Bifurcació Aigües”, manté el comunicat. La idea és que el projecte final permeti millorar la versatilitat de Rodalies, per exemple, facilitant el possible encaminament de les línies R3 o R4 pel túnel urbà de Passeig de Gràcia, minimitzant l’afectació a la circulació de la línia Barcelona-Portbou, per la qual circulen entre altres serveis les línies R2 o R11. També s’espera que millori la connexió ferroviària entre les estacions de Montcada Bifurcació i La Sagrera. 

En l’àmbit de l’actuació i els seus voltants, es realitzarà un aixecament topogràfic, un estudi geotècnic i l’anàlisi de les expropiacions que siguin necessàries. Així mateix, es definiran totes les situacions provisionals necessàries per a mantenir els serveis actuals, tant en les vies com en qualsevol altre servei afectat, i s’elaborarà un estudi de riscos.

L’empresa que s’encarregarà de tota aquesta gestió és la guanyadora del concurs, una UTE formada per Tec-Quatre, Trn Taryet i Geocontrol.

Nou comentari