Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La vaga de maquinistes col·lapsa l’estació de Sants
  • CA

Renfe ha suspès la circulació de trens de Rodalies a l’estació de Sants durant una hora per “l’incompliment dels serveis mínims” d’alguns maquinistes per la vaga convocada pel sindicat Semaf, que ha començat aquest dijous i preveu diverses jornades d’aturades durant els pròxims dies. La companyia ha assegurat que els maquinistes no estan fent els relleus pactats. Milers de persones estan afectades per l’aturada. Al migdia alguns trens han començat a circular de nou, però l’operador alerta de retards “molt importants a tota la xarxa”.

Des de primera hora del matí s’han produït afectacions en el servei i la companyia acusa els maquinistes de saltar-se els serveis mínims fixats. Semaf ha culpabilitzat Renfe del caos assegurant que la companyia no ha planificat bé els relleus i que no ha entregat personalment la notificació a cada treballador com està estipulat, segons ha pogut saber el TOT Barcelona. L’Alta Velocitat, en canvi, funciona segons el previst, segons l’operador ferroviari.

Vaga injustificada

Renfe ha emès un comunicat molt crític amb els maquinistes i ha assegurat que es pronunciarà amb “tota la duresa possible” perquè considera que es tracta d’un boicot deliberat dels maquinistes. El departament d’Empresa havia establert uns serveis mínims del 85% que no s’han complert en cap moment, segons denuncia Renfe. La companyia considera que la vaga, convocada pels dies 30 de setembre, 1, 4, 5, 7, 8, 11 i 12 d’octubre està “absolutament injustificada”.

D’acord amb el que va establir Empresa, els serveis mínims haurien de garantir la circulació de trens les 24 hores del dia durant la majoria de dies de vaga, amb l’excepció del dilluns 4 d’octubre, quan només s’han de garantir entre les 5.00 i les 9.00, les 14.00 i les 16.00 i les 18.00 i les 22.00; mentre que dijous 7 d’octubre s’ha de garantir el 85% del servei entre les 7.00 i les 9.00, les 12.00 i les 16.00 i les 18.00 i les 22.00. Pel que fa a l’Alta Velocitat, el ministeri de Transports ha fixat uns serveis mínims del 72%, mentre que en els trens de mitjana distància són del 65%.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Els de sempre a setembre 30, 2021 | 12:19
    Els de sempre setembre 30, 2021 | 12:19
    Aquests vaguistes són aquells que uns dies per any ens utilitzen per al seu benefici personal, ja bé sigui perquè volen una plaça d'aparcament coberta, perquè volen acomiadar de la feina a un company seu que feia "jocs de mans", o amenacen amb la vaga total en el cas de la transferència de Rodalies a la Generalitat.
  2. Icona del comentari de: Tano a setembre 30, 2021 | 12:58
    Tano setembre 30, 2021 | 12:58
    Si Renfe fos una empresa normal hauria de fer fora a la gent que no ha complert amb els mínims, però no ho faran, en tot cas rebran un augment del sou (por los favores cumplidos). Tothom sap d'on surt la vaga i quins son els responsables. Mentrestant els usuaris sense poder fer-ne us. Renfe, un altra empresa del estat nyol, amb la mirada fixada en fer trontollar l'economia catalana com sigui.
  3. Icona del comentari de: Josep a setembre 30, 2021 | 13:37
    Josep setembre 30, 2021 | 13:37
    uns quants maquinistes lligats a les vies quan passi un tren i la resta obligats a apaludir. fi del problema.
  4. Icona del comentari de: Donald@casablanca.org a setembre 30, 2021 | 14:19
    [email protected] setembre 30, 2021 | 14:19
    Los maquinistas re Renfre son la misma escoria que la policianaziol y la gurdiacibil. Mejor extinguidos (o esterminados).

Respon a Tano Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa