La vaga al servei de Rodalies ha passat desapercebuda entre els usuaris. El primer dia amb serveis mínims s’ha viscut com una jornada normal a les diferents línies afectades, que ja acostumen a acumular retards i aglomeracions com els que avui s’han pogut registrar en diferents punts de la xarxa ferroviària.
Des de Rodalies apunten que aquesta primera jornada de vaga l’ha secundat un 2% de la plantilla i insisteixen que no s’ha notificat cap incidència en la primera de les dues franges de serveis mínims previstes. Aquest dimecres circula un 33% del servei habitual, excepte de sis a dos quarts de deu del matí que ha funcionat el 66%, igual que ho farà de cinc a dos quarts de nou del vespre.
En declaracions a l’ACN, el responsable del Sector Federal Ferroviari (SFF) – CGT a Barcelona, Miguel Huelamo, ha avisat que aquest dimecres ha estat només l’inici d’un seguit d’aturades que el sindicat vol emprendre fins a finals d’any. Huelamo denuncia que Adif i Renfe volen “externalitzar i, per tant, privatitzar el servei de Renfe Mercaderies”, una mesura que afectarà la plantilla, ja que el personal passarà a formar part d’una nova empresa constituïda per Renfe i un soci privat, sense garanties de mantenir les condicions laborals.
Precarietat laboral a Rodalies
En paral·lel, malgrat no ser la principal raó de la convocatòria de protestes, el sindicat també ha aprofitat la mobilització per reclamar la reducció de la jornada laboral a 35 hores. Cal recordar que la CGT ja va denunciar la setmana passada en un comunicat la precarietat de les condicions laborals dels treballadors de la companyia. “Les places no s’estan reposant amb personal nou, cosa que està generant que molts col·lectius pateixin sobreexplotació“, asseguraven els representants dels treballadors, que alhora van alertar que tot això repercuteix de manera directa en la qualitat del servei de Rodalies.