L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) tindrà un nou servei de bicicleta pública metropolità que previsiblement començarà a funcionar el 2022. El consell metropolità de l’AMB ha aprovat l’establiment i la prestació del nou servei de bici pública metropolità, que partirà de l’experiència de l’e-Bicibox -servei de bici elèctrica compartida- i del Bicing. Inicialment comptarà amb 2.000 bicicletes i 200 estacions distribuïdes a 15 municipis.
En línia amb el Pla metropolità de mobilitat urbana 2019-2024 i el Pla d’actuació metropolità 2019-2023, el nou servei de mobilitat sostenible té com a objectiu “complementar el sistema de transport públic de la metròpoli i seguir millorant la connectivitat interurbana”, ha assegurat l’AMB. “L’experiència que ens ha aportat durant aquests dos últims anys l’e-Bicibox, a l’AMB ens ha permès fer un pas més i evolucionar, plantejar i crear un nou servei de bicicleta pública metropolitana més ampli, potent i ambiciós“, ha dit el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda.
Poveda també ha explicat que el projecte implica un desplegament territorial més ampli, amb municipis del Baix Llobregat i de l’àmbit del Besòs, una flota de bicicletes més gran i el suport econòmic dels ajuntaments, amb la integració amb Barcelona com a objectiu i amb la complementarietat amb el sistema metropolità de transport públic com a estratègia. “Un cop més, vam seguir fent realitat els nostres reptes: millorar els serveis existents, crear noves alternatives de mobilitat més sostenibles i potenciar la intermodalitat per moure’ns per la metròpoli, facilitar el canvi d’hàbits i vetllar per la salut de la ciutadania”, ha afegit.
Projecte en dues fases
En una primera fase, el sistema estarà present en els municipis de l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels. En una segona fase, l’AMB seguirà treballant amb la resta de consistoris metropolitans perquè progressivament s’adhereixin al servei i ho incorporin.
D’altra banda, l’organisme metropolità ha destacat que està treballant amb l’Ajuntament de Barcelona per fer efectiva la compatibilitat dels dos sistemes de bicicleta pública, el futur nou servei de bici pública metropolitana i l’actual Bicing de la ciutat de Barcelona Sobre l’actual servei e-Bicibox, l’AMB ha informat que seguirà actiu fins a la posada en marxa del nou servei. Posteriorment, els seus usuaris es traspassaran al nou sistema.
Pel que fa a les infraestructures d’e-Bicibox, ha assenyalat que es reconvertiran pel servei d’aparcament de bicicletes particulars metropolità Bicibox. L’AMB és el titular del nou servei, el disseny del qual ha impulsat i coordinat amb els ajuntaments metropolitans i el gestionarà Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) a través de l’operador privat Projectes i Serveis de Mobilitat SA.