Uber excusa la seva falta de flota per “por” d’alguns taxistes a sortir a treballar

Des de dimarts, quan va tornar a Barcelona, no hi ha pràcticament vehicles disponibles

Des que dimarts Uber tornés a Barcelona i la seva app fos, de nou, operativa a la capital catalana, no hi ha pràcticament vehicles disponibles. Al llarg dels dos dies, i en moments diferents del dia, el TOT Barcelona ha comprovat que no hi ha servei a la ciutat. Fonts d’Uber han admès que alguns taxistes col·laboradors –350, segons la plataforma VTC– tenen “por” a sortir a treballar per la “campanya d’intimidació” d’alguns sectors del taxi, liderats per l’associació majoritària, Élite Taxi.

Captura de pantalla de l’app d’Uber, ahir / TOT Barcelona

En un comunicat, Uber s’ha vantat que 10.000 persones han obert l’app des de dimarts al matí i que mig milió de barcelonins la tenen descarregada. Amb tot, ha instat les administracions a “prendre mesures com abans millor” per aturar la campanya d'”intimidació” d’alguns sectors del taxi.

La tarifa, l’escull

La plataforma ha insistit que el seu servei és “completament legal”. L’escull es troba, segons fonts consultades, en què Uber no ofereix la tarifa 3 establerta per l’Institut Metropolità del Taxi (IMET), que és la creada per a apps intermediàries. La tarifa 3 permet als usuaris saber que totes les apps faran el mateix càlcul del preu de cada trajecte. Uber, en canvi, disposa d’una tarifa basada en un algoritme propi, i els serveis tècnics de l’Imet estan valorant si s’ajusta als paràmetres municipals.

Sigui com sigui, Uber pot operar com ho està fent actualment, amb el taxímetre. Així ho recorda l’empresa: “La tarifa 3 no és obligatòria”. Argumenta que les apps que ofereixen la tarifa 3 han de permetre que el client viatgi amb taxímetre, però no a l’inrevés. És a dir, que és possible oferir només taxímetre, com està fent Uber. L’Imet, en canvi, sosté que és obligatori operar amb la tarifa 3, segons fonts consultades.

En aquest sentit, la regidora de Mobilitat de Barcelona i presidenta de l’Imet, Rosa Alarcón, ha manifestat que l’exigència de la tarifa 3 és un exercici de “transparència” cap als usuaris. “No entenc per què no poden posar la tarifa 3”, s’ha queixat Alarcón.

Nou comentari