Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La tuneladora reprèn les obres del tram central de l’L9

La tuneladora de l’L9, que feia mesos que estava aturada per uns processos de manteniment, ha reprès aquest dilluns la seva activitat. Els treballs han consistit, concretament, en la revisió i posada a punt de la roda de tall de la màquina per encarar el tram que resta fins a l’estació de Mandri, on té previst arribar aquest estiu. Paral·lelament a aquest procés, també s’ha avançat en els procediments de les obres de les estacions de Mandri i de Sarrià, i també amb els treballs per instal·lar la llosa intermèdia del túnel. Així doncs, aquest dilluns comença de nou el procés d’obres del tram central de la línia, que estava aturada des de mitjans del passat mes de febrer arran del desgast de la roda de tall.

Els operaris van haver d’aturar temporalment els treballs en aquesta nova línia de metro perquè encara els quedaven 500 metres per arribar a connectar amb l’estació de Mandri, una distància que no podien recórrer amb la maquinària desgastada. Pel que fa a aquesta estació, s’està treballant en el vestíbul i la sortida d’emergència mentre que el pou, de 75 metres de profunditat, ja està excavat. Un cop la tuneladora arribi en aquesta estació, es tornarà a revisar l’estat de la maquinària i es planificaran les tasques necessàries per continuar fins a l’estació de Lesseps, un tram d’1,6 quilòmetres de túnel. En canvi, a l’estació de Sarrià, s’ha excavat prop del 70% del pou i estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia, que separarà un sentit de l’altre en la circulació de trens.

Obres del tram central de la L9 / ACN
Obres del tram central de la L9 / ACN

Injecció de milions de finalitzar la línia

La Generalitat injectarà 194 milions a la construcció de l’L9 aquest 2024. Aquesta quantitat suposa més de la meitat de la inversió prevista al pressupost català per millorar i ampliar la xarxa de metro i dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que escala fins als 347 milions. Les obres de construcció de l’L9 es van iniciar l’any 2003. Els treballs del tram central porten anys d’endarreriments -ja que van estar parats una dècada i la tuneladora no va reprendre l’activitat fins a mitjans del 2022-, i quan circulen els trens el 2027 hauran passat 24 anys des del començament del projecte.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa