La perforació dels túnels de la línia L9 no es reprendrà almenys fins a la tardor. Així ho ha confirmat aquest dijous la consellera de Territori, Sílvia Paneque, que ha precisat que aquesta és una data orientativa, ja que inicialment es va preveure que la tuneladora que avança des de Mandri estaria al voltant d’un any fora de servei per aquestes tasques de manteniment. En concret, s’està substituint el canvi de la roda de tall pel desgast dels treballs que es van dur a terme fins a l’any passat.
Segons ha informat aquest migdia el Govern i recull l’ACN, els responsables de l’obra esperen que la nova peça de la tuneladora arribi al voltant de l’estiu. Un cop aquí, caldrà muntar-la i fer una sèrie de proves abans de poder reprendre els treballs amb normalitat i acabar de perforar el tram pendent d’1,6 quilòmetres entre Mandri i Lesseps. En aquesta part del recorregut, també es preveu trobar granit, així com pissarres, gresos i conglomerats.
A l’espera de poder reprendre les excavacions de la tuneladora a Mandri, la Generalitat manté la previsió que el tram entre la Sagrera-TAV, la Sagrera, Plaça de Maragall i Guinardó Hospital de Sant Pau entri en funcionament a finals el 2027. De fet, les obres a l’estació de Plaça de Maragall ja han gairebé completat la part civil i ara continuaran amb els treballs d’arquitectura i d’instal·lacions. També està força avançada la construcció de la llosa intermèdia present en moltes de les estacions de la línia 9 i 10, una peça construïda amb ciment armat que separa els trens en funció si viatgen en un sentit o en un altre de la línia, així com la connexió entre el pou, d’uns 60 metres de profunditat, i les futures vies i andanes.

Demanda total de 27 milions d’usuaris
Cal recordar que la Generalitat preveu que la demanda total de l’L9 i L10 passarà dels 27 milions viatgers a l’any fins als 113 milions, de manera que s’arribarà a multiplicar per quatre. En aquests moments, ja hi ha en servei 34,4 quilòmetres de túnel (78%), n’hi ha 7,8 més de construïts (18%) i els 1,6 quilòmetres pendents (4%) entre Mandri i Lesseps. Quant a les estacions, 35 ja funcionen, menter que en queden pendents 15.



