Amb un retard de sis mesos des del darrer anunci oficial per problemes amb el sistema de frenat dels trens, que circulen sense conductor i de forma automàtica, ara sí, aquest diumenge 7 de novembre entraran en funcionament tres noves estacions de l’L10 a la Zona Franca. Es tracta de les estacions de Port Comercial / La Factoria, Ecoparc i ZAL / Riu Vell, que es troba al barri de la Marina del Prat Vermell. Sumant-se a la parada de Zona Franca que ja funciona, donaran servei a la Zona Franca industrial.

En un comunicat, la Generalitat ha explicat que la construcció i posada en marxa d’aquestes tres estacions ha suposat una inversió de 120 milions d’euros. I la previsió és que es registrin més d’un milió de viatges anuals en total, segons les estimacions que es van fer abans de la pandèmia. Aquestes tres estacions i la de Zona Franca, ja en funcionament, s’eleven en viaducte durant gairebé tres quilòmetres al llarg del carrer A de la Zona Franca. D’aquesta manera, en aquest tram, el metro discorre en superfície, mentre que la resta d’estacions de l’L9 i l’L10 són soterrades.

Amb aquestes tres noves estacions, es passarà de les vuit estacions actuals en servei a 11. Les estacions que fins ara operen són les de Collblanc, Torrassa, Can Tries – Gornal, Provençana, Ciutat de la Justícia, Foneria, Foc i Zona Franca. Les tres primeres també formen part de l’L9 Sud. En total, l’L9 i L10 de metro sumen 37,5 quilòmetres de recorregut i un total de 32 estacions.

La posada en funcionament d’aquestes estacions s’afegeix a les obres que el Govern preveu per a completar l’L9/L10, amb una inversió de prop de 950 milions d’euros. Actualment, el sistema L9/L10 de metro compta amb 37,5 quilòmetres de línia en servei i 32 estacions.

Així doncs, després que TMB hagi resolt els problemes tècnics amb els combois, aquest diumenge entraran en funcionament unes estacions clau per connectar un extrem de la ciutat, la Zona Franca, sempre castigat i més aïllat del centre.

Nou comentari