Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Els trens d’alta velocitat ja circulen per la Sagrera

Des d’aquest diumenge els trens d’alta velocitat ja circulen per l’interior de la futura estació de la Sagrera de Barcelona. El primer tren comercial d’alta velocitat ha creuat l’estació barcelonina aquest diumenge a les 6.22 hores del matí, després de set mesos de proves en aquesta estació.

Adif AV ha posat en servei tres vies d’ample estàndard pels combois del corredor de Barcelona-Girona-frontera francesa, que té una mitjana de 34 circulacions diàries de dilluns a divendres, i 28 circulacions durant el cap de setmana.

El ministre espanyol de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha celebrat la primera circulació a través d’un missatge a X: “una altra fita més d’un projecte amb una inversió de 1.270 milions d’euros i que permetrà també millorar l’operativa a Sants”.

Tot i això, la Sagrera encara no està oberta als viatgers perquè queda definir el projecte de l’arquitectura interior de l’estació.

Sense estació interior, però amb cobertura

Des d’Adif s’ha precisat que el pas de trens d’alta velocitat en aquesta estació és possible després de completar-se la construcció de la meitat de la coberta de l’estació de la Sagrera, concretament la part corresponent al cantó de Sant Martí de Provençals, i de la xarxa d’una via general de circulació i dues vies d’apartat en ample estàndard.

Aquesta cobertura va iniciar-se al març del 2024, quan es van instal·lar les primeres bigues per donar forma a la infraestructura. 

A més, a la Sagrera també s’ha instal·lat la catenària i altres elements d’electrificació, els equips de telecomunicacions, senyalització i seguretat dels sistemes ERMTS i GSM-R. 

Una vegada realitzat el trasllat de les circulacions d’alta velocitat, Adif desmantellarà les vies actuals i acabarà la construcció de l’estructura, amb el seu gran pati intermodal i la ZTTT del cantó muntanya (Sagrera).

Més notícies
Notícia: Set dècades abans que Colau: la primera Superilla de Barcelona
Comparteix
La primera conversió en zona de vianants es va dur a terme el 1951, a petició dels veïns i comerciants del carrer de la Boqueria per tal frenar la sobreocupació dels vehicles
Notícia: FOTOS | Set dècades amb el temps aturat a la plaça de Catalunya
Comparteix
La darrera reforma d'aquesta plaça va ser l'any 1959, i l'Ajuntament, tot i ser conscient que cal una nova reforma, no té data fixada. En tot cas, no serà com a mínim fins que culmini la transformació de la Rambla
Notícia: Onada de tancaments al passeig de Gràcia, ara la botiga Natura
Comparteix
Durant el primer trimestre de l'any han abaixat la persiana el restaurant Citrus, la perfumeria Regia i la marca de moda Macson
Notícia: Barcelona entoma la reforma de la gran joia de Domènech i Montaner del 1888
Comparteix
L'Ajuntament ha aprovat el projecte executiu per restaurar la pell exterior del Castell dels Tres Dragons, al parc de la Ciutadella | Els treballs tindran un cost d'uns vuit milions d'euros i s'allargaran uns catorze mesos a partir de la tardor

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Gironí. a març 24, 2025 | 10:50
    Gironí. març 24, 2025 | 10:50
    Si no recordo malament, l'estació de TGV de La Sagrera s'havia de finançar amb la venda dels pisos que es construiríen al damunt, aprofitant l'espai lliure. tot s'en va anar en orris..I és clar el tren ha arribat amb velocitat de tartana.
  2. Icona del comentari de: Ehpañña ens estima a març 24, 2025 | 11:03
    Ehpañña ens estima març 24, 2025 | 11:03
    Tan sols han trigat 15 anys, o més. Ehpañña ens estima! A Madriz haurien aixecat l'estació en un any.
  3. Icona del comentari de: Ricard a març 24, 2025 | 11:10
    Ricard març 24, 2025 | 11:10
    Un ministre celebra que una estació segueix sense acabar-se una quinzena d'anys (o més) després? Aquest senyor es pensa que som imbècils (per a ell catalans).

Respon a Ricard Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa