El transport públic de Barcelona preveu tancar 2020 amb un 34% menys de validacions

TMB calcula que la reducció podria assolir els 130,9 milions de trajectes perduts o fins i tot més si s'allarga l'aforament reduït al 50%

L’operadora del transport públic metropolità de Barcelona, TMB, estima que tancarà l’any 2020 amb un terç menys de validacions. La companyia ha comunicat aquest dimarts als seus treballadors, en una trobada virtual, que preveu una disminució de viatges molt elevada: “Podria arriba a un -34,3% i els 130,9 milions de validacions anuals”. “Aquesta xifra podria augmentar si es mantingués durant un llarg termini de temps la restricció actual d’ocupació al 50% de la capacitat, la qual cosa incrementaria la contaminació i la congestió de les ciutats”, avisa TMB en una nota de premsa.

Les setmanes de major restricció de moviments la caiguda de l’activitat al metro i al bus va arribar a un -94% de viatgers. L’empresa pública compta que alguns efectes del confinament, com més teletreball i menys desplaçaments laborals a causa de la destrucció de llocs de treball, afectaran també la mobilitat dels propers mesos. 

Fa una setmana, com va explicar el TOT Barcelona, la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Rosa Alarcón (PSC), xifrava en 30 milions d’euros mensuals el forat d’ingressos que deixa el coronavirus en el transport públic de la ciutat. L’Ajuntament de Barcelona i el d’altres ciutats en la mateixa situació, han demanat al govern espanyol que injecti diners al transport urbà amb un fons especial de compensació.

D’altra banda, el conseller delegat de TMB, Gerard Lertxundi, ha destacat aquest dimecres les mesures adoptades i els recursos mobilitzats per a la prevenció de contagis entre empleats, i ha subratllat que actualment no hi ha cap treballador ingressat, dels més de 8.200 que formen la plantilla. Lertxundi ha mostrat unes estadístiques segons les quals les mesures de prevenció adoptades per la companyia han limitat l’impacte del virus a la plantilla, que, segons indiquen els seus responsables, ha tingut a TMB un impacte inferior que a Catalunya i Barcelona “tot i haver mantingut una oferta important de servei”.

Nou comentari