Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El transport públic de Barcelona s’encamina cap a un 2023 de rècord

Els serveis de TMB han tancat el millor mes de setembre de la seva història. La companyia ha recomptat més de 54 milions de viatges, xifra que fa somiar les autoritats. De fet, la primera tinenta d’alcaldia i presidenta de TMB, Laia Bonet, ja vaticinava aquest divendres que “tot apunta que tancarem un any de rècord absolut en el transport públic“. Els registres a TMB avalen l’optimisme de Bonet. I és que, des de principi d’any, les validacions al metro i al bus ha augmentat en un 19,4% respecte als primers nou mesos de 2022.

Els serveis de metro i bus no són els únics que han aconseguit rècords recentment. El Tramvia també està de moda. És més, des de principi d’any ja en suma quatre. L’última bona notícia són les 84.305 validacions que es van registrar el passat 3 d’octubre a la xarxa Trambaix, que uneix Barcelona amb els municipis del Llobregat. Però la cosa no acaba aquí, el passat mes de març, el tramvia també va assolir un rècord mensual a totes les línies. Un rècord que va superar de nou al maig.

La connexió del Tramvia per la Diagonal , més a prop TRAM
Un comboi del Tramvia, de nit a les glòries | TRAM

Tot i les bones dades, això sí, el tramvia continua sent el transport menys utilitzat. També un dels que comprèn menys espai i parades. El metro guanya sense despentinar-se, acollint un de cada quatre usuaris de l’àrea metropolitana. Els busos urbans i interurbans el segueixen de prop. I encara per davant del tramvia hi ha Rodalies, amb 60 milions de validacions a l’AMB, o els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, 47,4 milions.

Xifres similars a les d’abans de la pandèmia

Tot fa pensar que el transport públic cada cop està més a prop de sortir del forat que va entrar amb la pandèmia. Segons les dades de TMB i l’ATM, recollides per l’Ajuntament, les restriccions de l’any 2020 van provocar que el transport públic perdés més de 46 milions de viatges a l’àrea de Barcelona. Un any més tard, el 2021, el transport públic aconsegueix superar en 27,5 milions les males xifres de 2021, i el 2022 supera en 28 milions les de l’any anterior, pràcticament el doble de validacions que el 2020, l’any més dur de la pandèmia.

I aquest 2023? En els primers sis mesos de l’any, l’Ajuntament han registrat 545,6 milions de viatges. Amb aquest ritme, el transport públic barceloní tancaria l’any amb xifres molt properes, si no millors, a les del 2019. Aquell any, que continua tenint els millors registres dels últims deu, es van validar 1.057 milions de tiquets a l’àrea metropolitana de Barcelona.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Miren a octubre 07, 2023 | 18:32
    Miren octubre 07, 2023 | 18:32
    Almenys una bona notícia. A diferència del transport metropolità, Renfe, Rodalies, no funciona. El que no acabo d'entendre és perquè aquesta obsessió del govern amb el traspàs, més valdria que en lloc de pidolar res als poders d'un estat que ni ens vol ni ens vol deixar marxar, promogués una campanya per engrescar a la gent que és qui ho pateix, i aprendre d'altres fets històrics rellevants que van fer canviar les coses. Si no ho fem nosaltres, des dels despatxos no es farà res perquè no viuen en aquest món. I, una pregunta al Món, si és que ho llegeix algú, per què no hi ha possibilitat de fer comentaris als articles? Per als insults que hi havia? Per què algú ho ha prohibit? Ho lamento i ho trobo a faltar. Al cap i a la fi, ens mostrava que i qui compon la nostra societat. Twitter i derivats no serveix.

Respon a Miren Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa