Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El Tramvia Blau continua sense calendari d’obres sis anys després

La comissió d’Urbanisme ha aprovat aquest dimarts disposar d’un projecte executiu per a la recuperació del Tramvia Blau aquest 2024. No obstant això, l’execució de les obres continuen sense calendari i podrien saltar al pròxim mandat municipal per la falta de pressupost.

A principis d’any, coincidint amb els sis anys del tancament de l’històric transport de l’avinguda del Tibidabo, el TOT Barcelona va publicar que no hi havia data per l’inici de les obres ni per acabar la redacció del projecte. Ara, si bé, s’ha posat una data al projecte executiu, aquest 2024, les obres encara no se sap quan s’executaran. Els costos aproximats són uns 19 milions d’euros.

La proposició aprovada ha estat presentada pel PP i ha rebut el suport de la resta de grups municipals. El projecte podria estar llest a finals de juliol, segons ha explicat la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Laia Bonet, tot i que minuts després ha rectificat i ha dit que seria a finals d’any.

S’ha de reurbanitzar l’avinguda del Tibidabo

La recuperació del Tramvia Blau inclourà també la urbanització de l’avinguda del Tibidabo, des de la plaça de Kennedy fins a la plaça del Doctor Andreu, el nou traçat de la via, la rehabilitació de les cotxeres del servei i la remodelació dels cotxes del tramvia. El projecte el va licitar Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Fonts de l’empresa han explicat al TOT que la companyia que està redactant el projecte, Meta Engineering, ha demanat mig any més per acabar-lo. La data inicial era que estigués llest al maig. El projecte bàsic es va entregar a l’abril.

La iniciativa del PP, presentada pel regidor Juan Milián, posa l’èmfasi també en el fet que el projecte inclogui un pla de millora consensuat amb l’associació de veïns de l’avinguda del Tibidabo. Tot i el compromís adquirit aquest dimarts, les obres podrien no executar-se fins al pròxim mandat, ja que no està previst en el pla de pressupostos del districte, ha dit Milián, en referència a les obres d’urbanització del Tibidabo, i que s’han d’executar alhora que les obres del tramvia, segons la informació que ha transmès al PP la consellera del PSC de Sarrià-Sant Gervasi, Anna Guilera.

Dos cotxes del Tramvia Blau, al Tibidabo
Dos cotxes del Tramvia Blau, al Tibidabo

En la seva intervenció, la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme i presidenta de TMB, Laia Bonet, ha dit que el projecte és molt “complex“, perquè preveu una nova cotxera-taller per als tramvies, la urbanització de l’avinguda del Tibidabo i la renovació dels combois. Segons Bonet, no es pot fer una actuació parcial sinó que ha de ser integral, i ha instat els grups a fer les valoracions pressupostàries necessàries, que són “importants”, per veure quan es pot executar el projecte.

El Tramvia Blau va tancar a principis de 2018 per un problema de seguretat, concretament per la falta de manteniment dels cotxes i de la via, que s’han de renovar totalment. Des de llavors, poc s’ha avançat i la recuperació del tramvia ha estat plena d’entrebancs. Un dels més importants va ser que l’empresa adjudicatària per fer el projecte, Tec-Cuatro, va fer fallida el mes de febrer de 2022. Aquest fet va endarrerir l’elaboració i no va ser fins al setembre d’aquell mateix any que es va adjudicar de nou.

Un transport amb més de 120 anys d’història

El Tramvia Blau es va inaugurar el 29 d’octubre de 1901. Segons informa TMB al seu web, el transport és el supervivent de l’antiga línia de tramvies de Barcelona. Fa un recorregut de 1.276 metres fins al peu del funicular del Tibidabo. “Va pujant rodejat de construccions modernistes i noucentistes que donen pas a la natura i a magnífiques vistes de la ciutat”, diu el web.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa