A partir de demà, 1 de setembre, els usuaris del metro podran recórrer tota l’L5 sense interrupcions, una vegada han finalitzat els treballs per renovar fins a tres quilòmetres de via, que afectaven el tram entre La Sagrera i El Carmel i que obligaven a utilitzar alguns dels itineraris alternatius.

Una via molt envellida

Una de les raons que ha obligat a la renovació de vies és l’’antiguitat d’aquest tram de la infraestructura, que data dels anys 60. Amb aquesta intervenció, TMB busca reduir el nombre d’incidències, solucionar el problema de les vibracions a diversos sectors dels barris per on passa la línia i aconseguir un manteniment més eficaç amb una millor optimització dels costos.

La regidora de Mobilitat de l’Ajuntament i presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que aquesta renovació “era una obra necessària per aconseguir una via de metro de més qualitat”. De fet, ha dit que s’han reduït les vibracions un 45%. Es posa fi així a uns treballs que van iniciar-se l’1 de juliol i que van obligar a tancar parades i habilitar busos llançadora per cobrir els trams afectats.

Com va explicat TMB en el moment d’anunciar les obres, ha calgut “retirar tot el conjunt de vies velles i travesses, formigonar la base, construir drenatges”, així com “muntar nous carrils i aparells de via sobre fixacions antivibratòries”. L’anunci de TMB arribava després que els veïns del Turó de la Peira i de Vilapicina expressessin les seves queixes al TOT Barcelona que durant anys del soroll, les vibracions i les molèsties que causa el pas del metro per sota de casa seva.

A banda de la L5, una altra línia de metro, l’L3, ha patit afectacions menors durant el període estival. Concretament, s’ha treballat a les estacions de Liceu i Drassanes de L3 per eliminar els materials amb amiant que restaven en aquestes estacions.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa