Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
TMB reobre les “estacions fantasma” del metro barceloní

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) obrirà al públic les “estacions fantasma” de Gaudí i Correus amb motiu del centenari de la xarxa suburbana de la capital catalana. La primera a estar accessible -temporalment- és l’estació de Gaudí, que està ubicada entre les estacions Sant Pau | Dos de Maig i Sagrada Família, de la línia cinc, la qual es va construir l’any 1968, però mai va arribar a funcionar. Aquesta estació “fantasma” es podrà visitar durant els dies 4, 5, 25 i 26 d’octubre -tots quatre en cap de setmana-, entre les 9.30 i les 14 hores. Ara bé, cal tenir en compte que només hi ha 720 places de portes obertes.

La segona estació que s’obrirà al públic és la de Correus, que, a diferència de la de Gaudí, sí que va estar operativa entre el 1934 i el 1972. , Les visites es duran a terme el 20, 21 i 22 d’octubre i 17, 18 i 19 de novembre i amb la particularitat que seran de matinada, ja que per accedir-hi s’ha de fer quan no hi ha circulació de trens a través de les vies des de l’estació de Jaume I de la línia 4 de metro. D’aquesta visita hi ha poc més de dues-centes places disponibles de portes obertes, motiu pel qual des de TMB defensen que es tracta d’una experiència més exclusiva. Aquestes visites guiades formen part d’un total de vuit espais habitualment tancats als usuaris com ara l’antiga escala de caragol d’Urquinaona i la subcentral de Mercat Nou.

L’antiga escala de cargol d’Urquinaona amb les parets del metro on es penjaven els cartells publicitaris / Albert Hernàndez (ACN)

Un recorregut pels “llocs emblemàtics” del metro

El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, defensa que aquestes visites guiades que ofereixen amb motiu del centenari del metro permeten crear un recorregut pels “llocs emblemàtics” de la xarxa suburbana de Barcelona. Per exemple, un d’aquests llocs emblemàtics que esmenta és l’antiga escala de cargol de l’estació d’Urquinaona, que es va enderrocar fa més de mig segle. Antigament, per accedir a aquesta estació s’havia de fer a través d’una escala caragolada i un ascensor protegit per un edifici de ferro i vidre -una de les primeres estacions que en va tenir. El 1972 tota la infraestructura es va ensorrar, però encara se’n conserven algunes parts.

El passadís que connecta Rodalies i l’estació de metro de Catalunya / Albert Hernàndez

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa