El 2023 la línia de metro L4 afrontaarà obres en el tram central, concretament entre les estacions entre la Barceloneta i Verdaguer, afectant per tant també les parades de Jaume I, Urquinaona, passeig de Gràcia i Girona. Així ho ha anunciat TMB, que inicirà les obres amb l’objectiu de reduir les vibracions que provoquen els trens. I és que aquesta línia té ja 70 anys. Però TMB encara no ha anunciat un calendari concret de l’inici de les obres.
La intervenció en la Línia 4 s’inclou en el pla de renovació de la xarxa de metro que TMB està ja executant i que té com a objectiu reduir fins al 80 % les vibracions provocades per la circulació dels trens.
L’5, també en obres per vibracions
Aquest estiu, però, ja han començat les obres a la L-5, que té deu anys menys que la línia groga. Després de fer les obres en un primer tram, ara es troba immersa en la segona fase: fins al 10 de setembre no hi ha circulació de trens entre Congrés i Vilapiscina i a més queda també fora de servei l’estació d’Horta del 8 d’agost al 10 de setembre. La resta de la línia 5 funciona a màxima capacitat, amb la freqüència de pas de 2 minuts i 30 segons que hi ha ara en hora punta.
TMB renovarà un llarg tram de 3 km de vies obsoletes, que es van instal·lar el 1960 i ara exigeixen grans despeses constants per mantenir-les en servei.
Obres a l’L3 també aquest estiu
Les estacions de Liceu, Paral·lel i Drassanes patiran reformes entre el juliol i l’agost, hi ha itineraris alternatius. Entre l’1 i el 17 d’agost quedaran sense servei les estacions de Liceu i Paral·lel.