TMB contracta una empresa externa per suplir baixes per coronavirus al metro

La plantilla de manteniment a la L3 compta amb menys d'una quarta part dels treballadors

La incidència del coronavirus en la plantilla del metro ha obligat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) a contractar una empresa externa perquè assumeixi tasques de manteniment. La companyia Construcciones y Auxiliares de Ferrocarriles (CAF), amb seu a Beasain (Guipúscoa) ha estat l’escollida per assegurar el manteniment de dos trens de la L3. Els trens d’aquesta línia es revisen a les cotxeres de Sant Genís, on normalment treballen 18 operaris.

El Covid-19, però, ha fet que només quedin quatre treballadors, segons fonts sindicals. Les mateixes fonts, que han estat presents a la reunió d’aquest matí amb TMB on s’ha traslladat la informació, indiquen que set operaris de Sant Genís estan de permís retribuït perquè formen part d’algun col·lectiu de risc i set més estan de baixa. Així doncs, TMB –grup d’empreses del qual forma part Ferrocarril Metropolità de Barcelona (FMB), que gestiona la xarxa de metro– s’ha vist obligada a recórrer a una empresa externa. “És de forma puntual i excepcional”, remarquen fonts sindicals presents a la reunió.

CAF s’encarregarà del manteniment de cicle llarg de dos trens. Aquest manteniment es porta a terme regularment i es complementa amb el de cicle curt, que es fa de forma més habitual que el llarg. 

La situació a la L3 podria haver estat complicada, segons fonts sindicals. En dues o tres setmanes, avisen, TMB podria haver perdut la capacitat de mantenir els trens perquè segueixin circulant per la línia. A més, tres trens que haurien de circular-hi estan aturats perquè tenen amiant, segons fonts sindicals. 

Nou comentari