La xarxa de metro de Barcelona continua el procés per adaptar-se a l’augment de viatgers. Transports Metropolitans de Barcelona ha anunciat aquest divendres la licitació per comprar 39 nous trens per afegir-los a l’oferta disponible, amb l’objectiu d'”augmentar la capacitat i la freqüència” a les línies més congestionades. L’operació suposarà una inversió d’uns 321 milions d’euros, que es repartiran entre les administracions consorciades a TMB la Generalitat (51%), l’Ajuntament de Barcelona (25%) i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (24%).
Dels 39 vehicles, 22 es destinaran al tram central de la línia 9, mentre que els 17 restants recorreran “les línies convencionals”. En concret, sis dels combois serviran per millorar l’oferta de l’L3, uns altres quatre aniran a les vies de l’L1, quatre més a l’L4 i tres a l’L2. Pel que fa a l’L5, que consta entre les més actives de la ciutat, s’hi traslladaran quatre dels vehicles que circulaven fins ara per l’L3.

Més passatge en menys temps
Segons la presidenta de TMB i tinenta d’alcaldia del consistori barceloní, Laia Bonet, l’objectiu és reduir la freqüència de pas a totes les línies. A les més congestionades -l’L5 i l’L1- les autoritats aspiren a baixar el temps entre trens fins als 2.38 i els 2.15 minuts respectivament, tot plegat en hora punta; si bé s’esperen millores arreu de la xarxa.
També s’espera millorar la capacitat de les línies per absorbir la demanda creixent de viatgers que es preveu en els pròxims anys. Amb les noves adquisicions, la línia 5 serà la que ofereixi més vehicles, amb un total de 45; mentre que l’L1 en tindrà 42. Per sota, l’L3 comptarà amb 32, l’L4 amb 27 i l’L2 amb 25. A més, els vehicles seran més accessibles per als usuaris, però també “més sostenibles”, amb menor conjunt energètic que els que actualment circulen. A més, milloraran les condicions de ciberseguretat i d’informació al passatger.