Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
TMB aposta pel bus exprés, les línies més ràpides de Barcelona

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) fa una aposta clara pels busos exprés, línies amb menys parades que les ordinàries i més ràpides. Aquest dilluns, l’empresa metropolitana de transport n’ha estrenat la tercera, la línia X3 que cobreix el recorregut entre el Paral·lel i l’avinguda del Carrilet de l’Hospitalet de Llobregat. Aquest bus se suma als existents X1 i X2.

La X3 substitueix a la línia 79 que funcionava entre la plaça d’Espanya i l’avinguda del Carrilet, i inclou parades a la muntanya de Montjuïc. Aquest bus exprés fa el mateix recorregut que en un futur tindrà la perllongació de l’L2 del metro, que encara trigarà alguns anys a ser una realitat.

Cada 20 minuts, els laborables

La nova línia funciona els laborables entre les 05.20 i les 22.40 hores; els dissabtes, entre les 08.00 i les 22.00 hores, i els diumenges i festius, entre les 09.00 i les 22.00 hores. La freqüència de pas serà cada 20 minuts els laborables i de 30, els caps de setmana i festius.

Recorregut de la nova línia de bus exprés X3 / TMB

Canvi de recorregut durant 16 mesos per les obres de l’L8

Tal com es pot veure en el mapa sobre aquestes línies, durant 16 mesos, el trajecte de la línia X3 es veurà alterat per les obres dels Ferrocarrils de la Generalitat de l’L8. Així, en sentit l’Hospitalet, es desvia pel carrer de Lleida i l’avinguda de Rius i Taulet (recorregut en blau), per reprendre després el seu recorregut habitual, tal com es mostra en el mapa (en color negre), subratlla TMB.

Aquesta línia se suma a les altres dues ja existents. Es tracta de les línies X1 i X2. La primera, la X1, es va estrenar el setembre del 2021 i cobreix el trajecte entre Glòries i la plaça de Francesc Macià. En el seu moment, es va plantejar amb la idea que fos una alternativa al tramvia per la Diagonal, i en un futur caldrà veure com queda quan s’hagi completat la connexió del tramvia, entre Verdaguer i Francesc Macià, anunciada fa uns dies per l’alcalde Jaume Collboni.

Un bus de la línia X1 davant la Universitat de Barcelona | TMB
Un bus de la línia X1 davant la Universitat de Barcelona | TMB

L’estrena de la línia X2 va ser avançada en primícia pel TOT Barcelona el setembre passat. Aquesta línia cobreix des de l’octubre del 2024 el Prat de Llobregat i la plaça d’Espanya de Barcelona i ha substituït a la línia 165. Batejada també com a Pratexprés, era a finals del 2024 la línia més ràpida de la xarxa de bus de TMB, amb una mitjana de 21,4 km/h, i 3.259 passatgers diaris, segons dades de l’octubre passat.

La línia X1 va ser el 2024 la segona més ràpida de la xarxa de bus de TMB, amb una mitjana de 14,1 km/h. No obstant això, aquesta línia va circular més lenta l’any passat que el 2023, quan la mitjana va ser de 14,9 km/h, diu un document de l’empresa metropolitana, al qual va tenir accés el TOT a finals de l’any passat, sobre la velocitat comercial dels busos del mes d’octubre. En canvi, la X1 va augmentar de passatge, passant d’una mitjana de 5.144 passatgers diaris el 2023 a 5.733.

Més notícies
Notícia: ERC proposa eliminar la parada del bus turístic de TMB del Park Güell a la plaça de Sanllehy
Comparteix
Els republicans portaran aquest dijous al plenari d'Horta-Guinardó una bateria de mesures contra la saturació turística als voltants del recinte de Gaudí | "Barcelona ha de deixar enrere un model turístic que ha funcionat massa temps sense tenir en compte les necessitats dels barris ni la qualitat de vida del veïnat", diu Alamany

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa