L’accés a la parada de l’L5 de l’Hospital Clínic del carrer del Comte d’Urgell va tancar aquest divendres, 31 de maig, i ja no tornarà a obrir. El motiu de la clausura són les obres de construcció de la línia de FGC (L8) entre la plaça d’Espanya i Gràcia. De fet, on ara hi ha l’accés i el passadís s’hi farà una nova estació dels Ferrocarrils de la Generalitat, ha informat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

La parada es va començar a desmuntar aquest divendres i des d’ara els viatgers hauran de fer ús de l’accés de l’L5 que es troba davant de l’Hospital Clínic, a la confluència del carrer de Rosselló amb el de Villarroel.

Tres noves estacions de FGC, una a l’Hospital Clínic

Les obres de perllongació de l’L8 de FGC comportaran la construcció de tres noves estacions. La citada de l’Hospital Clínic, una altra a Francesc Macià i la de Gràcia. Aquestes feines es fan connectar les línies dels Ferrocarrils del Vallès i del Baix Llobregat. La parada de l’Hospital Clínic permetrà fer el transbordament amb l’L5 del metro.

Aquest estiu es talla l’L5 del metro

L’L5 del metro es veurà afectada aquest estiu per un tall del servei de més de dos mesos, entre el 25 de juny i l’1 de setembre. En total, es veuran afectades vuit estacions: Cornellà Centre, Gavarra, Sant Ildefons, Can Boixeres, Can Vidalet, Pubilla Cases, Ernest Lluch i Collblanc.  Les feines són per la renovació integral d’un tram de via, “que ha arribat al final de la seva vida útil”, la qual cosa ha de permetre millorar la fiabilitat i el confort dels viatgers. També són necessàries per continuar incrementant la capacitat de la línia i per resoldre els problemes de vibracions detectats en 22 punts. Les obres tenen un cost de 16 milions d’euros.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a juny 01, 2024 | 09:35
    Ricard juny 01, 2024 | 09:35
    Es crea una situació perillosa per excés de pas de persones a l'entrada/sortida davant de l'Hospital Clínic. Cal fer una segona sortida urgentment.
  2. Icona del comentari de: JordiP a juny 01, 2024 | 10:15
    JordiP juny 01, 2024 | 10:15
    El que acabo de dir es pot fer extensiu, amb més énfasi, a les xarxes de tren, i també a les connexions tren-autobus. Fixeu-vos en Terrassa, Sabadell, Sant Cugat, Manresa, Montcada i tota la pesca. I la compatibilitat d'horaris entre FFCC i autobusos de línia tampoc resisteix el més superficial dels anàlisis. Un exemple: el SARFA que porta de Caldes a Palamós marxa de Caldes cinc o sis minuts abans que arribi el tren de Barcelona (així era fa uns anys: no sé si ho han arreglat). Un fill meu va trucar a SARFA per preguntar si podien ajustar una mica l'horari i li van contestar que no era interessant. D'això en diuen "Esperit de servei".

Respon a JordiP Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa