Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) sol aprofitar l’estiu, l’època de l’any amb menys passatge, per fer obres a la xarxa del suburbà. De cara al 2026, se sap que una de les línies afectades serà l’L1, concretament entre les estacions de Santa Eulàlia i Mercat Nou. A principis de novembre, TMB va licitar la renovació del tram de vies entre la Bordeta i Santa Eulàlia per més de 9,6 milions d’euros [veure aquí].
La licitació, consultada pel TOT Barcelona, no concreta encara els dies exactes del tall ni les estacions concretes que es veuran afectades. Sí que indica que les obres es faran durant els mesos de juliol i agost. Poden durar aproximadament entre sis i vuit setmanes.

Afectarà de ple a la connexió entre l’Hospitalet i el centre de Barcelona
Santa Eulàlia i Mercat Nou són dues estacions consecutives de l’L1. No obstant això, de moment, TMB no ha detallat sí alguna altra parada es veurà afectada ni si es posarà un servei especial de bus que cobreixi les estacions sense servei. L’1 connecta l’Hospitalet de Llobregat, el centre de Barcelona i Santa Coloma de Gramenet.
L’estiu passat, els talls a la xarxa de metro van afectar l’L4 i L’11. A l’L4, des del 25 de juny fins al 31 d’agost, la línia va estar tallada entre Trinitat Nova i Verdaguer, i entre l’1 i el 7 de setembre entre Trinitat Nova i Maragall. Per la seva part, l’L11 va tenir el servei interromput entre Trinitat Nova i Casa de l’Aigua tot l’estiu.

Nou tall abans de finals d’any a l’L4
Abans que acabi el 2025, TMB tornarà a tallar l’L4 per executar més obres, en aquest cas de renovació de la senyalització. Serà durant el pont de desembre, entre els dies 6 i 8. L’aturada del servei afectarà el tram entre les estacions de la Pau i passeig de Gràcia, en total 13 estacions. L’L4 funcionarà aquells dies entre Trinitat Nova i passeig de Gràcia. El dia 8 de desembre en concret, entre les 05.00 i 08.00 del matí, el tall es perllongarà a dues estacions més, Girona i Verdaguer [veure aquí]. També durant el pont de desembre, les obres d’accessibilitat a la parada del Clot deixaran inoperativa l’andana de l’L2 en direcció a Badalona-Pompeu Fabra.
D’altra banda, unes obres per millorar l’accessibilitat a l’estació de Verdaguer mantenen tancat el passadís que connecta les línies 4 i 5 fins a l’octubre del 2026. Els viatgers han de fer el canvi de línia pel carrer, a través de Provença.




