Els suplements dels taxis de l’àrea de Barcelona per a nits especials, com les de Nadal, Cap d’Any i Sant Joan, s’apujaran més d’un 30% el 2026 i passaran dels 3,50 euros als 4,60. També anirà a l’alça el recàrrec per als trajectes amb sortida des de Fira de Barcelona de la Gran Via de l’Hospitalet de Llobregat, amb un increment del 32%. Dels 2,50 euros actuals se’n cobrarà 3,30 l’any vinent, segons recullen les tarifes de l’Institut Metropolità el Taxi (Imet), aprovades per l’Àrea Metropolitana de Barcelona i ratificades per la Generalitat. Aquests dos increments, els més importants previstos per al 2026, són tan alts perquè són dues tarifes que no es tocaven des de feia anys.
Els nous preus del taxi estaran vigents entre el 19 de gener del 2026 i el 17 de gener del 2027, és a dir els nous suplements de Nadal i Cap d’Any no es podran aplicar aquestes festes, sinó que seran per a d’aquí a un any. Qualsevol persona que agafi un taxi aquesta nit de Nadal o Cap d’Any encara haurà de pagar un plus de 3,50, i no pas el preu nou de 4,60 euros.

Un increment de mitjana del 2,3%
De mitjana, els preus del taxi per a l’any vinent s’incrementaran un 2,3%. La tarifa 1, vigent els dies laborables de les 08.00 hores a les 20.00 hores, tindrà una baixada de bandera de 2,80 euros -en lloc dels 2,75 euros d’ara-, amb un preu per quilòmetre d’1,35 euros i 27,75 euros per hora d’espera. La tarifa 2, aplicable les nits dels dies laborables de les 20.00 hores a les 08.00 hores, i tots els dissabtes i festius, situarà la baixada de bandera en els mateixos 2,80 euros (2,75 el 2025), el preu per quilòmetre en 1,66 euros i l’hora d’espera en 27,75 euros, igual que la tarifa dels dies laborables. L’augment de la tarifa 1 és del 2,3%, i el de la 2, del 2,4%.
La carrera mínima a l’aeroport, 21 euros
Els suplements amb sortida o arribada a l’aeroport i Moll Adossat, igual que les sortides des de l’estació de Sants i els serveis amb vehicles que duguin entre cinc i vuit passatgers, s’incrementen també un 2,3%. L’anada o sortida a l’aeroport farà que un viatge augmenti 4,60 euros, és a dir que el suplement costarà deu cèntims més que ara. També pel que fa a les instal·lacions aeroportuàries, s’estableix una carrera mínima de 21 euros, el mateix preu vigent actualment. El recàrrec dels viatges amb origen l’estació de Sants passarà dels 2,50 als 2,55 euros, i el dels vehicles amb cinc persones o més, s’incrementarà del 4,50 als 4,60 euros.

Les noves tarifes del taxi també preveuen que les carreres contractades a través d’una radioemissora o una app seran com a mínim de vuit euros, un euro més que actualment. En aquest cas, la baixada de bandera serà de 4,11 euros i el preu per quilòmetre d’1,11 euros. Els trajectes entre l’aeroport i el Moll Adossat i viceversa, pensats especialment per a creueristes i turistes, tindran un preu tancat de 46 euros. Com el 2025, si el client decideix fer ús dels túnels de Vallvidrera, el cost d’aquesta infraestructura anirà a càrrec seu. I el fet de portar una bossa de mà o cartera, un cotxet de nen petit, un gos o una cadira de rodes no pot suposar un cost addicional.
La T-Usual i la T-Jove seguiran rebaixades al 50%
Mentre que els preus del taxi per al 2026 entraran en vigor el 19 de gener, els regulats per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) s’activaran el 15 de gener. De mitjana, els preus del bus, metro i tramvia, entre altres transports públics, s’apujaran l’any vinent un 3,5%. Tot i això, els abonaments més utilitzats -cas de la T-Usual i la T-Jove- i els títols de transport per a famílies nombroses, famílies monoparentals i persones en situació d’atur continuaran costant la meitat de preu. Les bonificacions tenen un cost d’uns 250 milions, dels quals 120 els aporten les administracions que formen l’ATM -la Generalitat de Catalunya, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i l’Ajuntament de la capital catalana, que finança aquests descomptes amb 29 milions-, i els 130 milions restants els paga l’Estat.

La T-Usual permet fer viatges il·limitats durant 30 dies en els diferents transports del sistema tarifari integrat. En el cas de la zona 1, que inclou Barcelona ciutat i tota la xarxa de metro, el preu passarà dels 22 euros actuals als 22,80, mentre que la T-Jove (viatges il·limitats durant tres mesos per les set zones del sistema tarifari integrat per als menors de 30 anys) costarà 45,50 euros en lloc dels 44 euros del 2025. Altres abonaments, com la T-Casual, costaran l’any vinent 13 euros (10 viatges unipersonals), i el bitllet senzill s’enfilarà fins als 2,90 euros.
📅 Les noves tarifes entren en vigor el 15 de gener de 2026.
— Autoritat del Transport Metropolità (@ATMbcn) December 19, 2025
➡️ Els títols de 2025 es podran utilitzar:
• fins al 28 de febrer
• fins al 30 d’abril en el cas de la T-jove i la T-70/90
Els abonaments del 2025 es podran fer servir fins al febrer
Els títols de transport comprats el 2025 o abans del 15 de gener del 2026 es podran fer servir fins al 28 de febrer, amb l’excepció de la T-jove i la T-70/90 (ambdós títols trimestrals), que serà vàlida fins al 30 d’abril.



