La superilla de l’Eixample que prepara l’Ajuntament de Barcelona provocarà més embussos i soroll al districte. Segons un estudi del RACC, la pacificació parcial dels carrers Consell de Cent, Rocafort, Comte Borrell i Girona farà créixer un 26% les cues el 2023 i un 55% el 2030, quan està prevista implementar la segona fase del projecte. L’informe elaborat per club de l’automòbil recorda que el 80% dels cotxes que entren a l’Eixample venen de fora de Barcelona i que una gran majoria –el 70%– asseguren que trien el vehicle privat perquè el transport públic no els ofereix alternatives eficients.

Davant d’aquesta situació, el director del RACC, Josep Mateu, ha reclamat que l’Ajuntament, l’AMB i la Generalitat impulsin mesures complementàries i es coordinin perquè les actuacions urbanístiques vagin compassades amb millores a la xarxa de transport públic de la ciutat, en especial als serveis que connecten la capital catalana amb l’àrea metropolitana, que és el principal coll d’ampolla dels desplaçaments de les persones que venen a Barcelona a treballar.

Cues quilomètriques

Segons les dades del RACC, la implementació de la superilla de l’Eixample farà que les cues de cotxes en hora punta es disparin fins a gairebé 23 kilòmetres el 2030, quan actualment sumen 14,6 kilòmetres. “Hi haurà més soroll i més contaminació”, ha advertit Mateu. L’eix Comte d’Urgell-avinguda de Sarrià serà el més perjudicat i patirà un increment de trànsit del 60%, seguit de la Gran Via (+53%) i Consell de Cent (56%), que a més és un dels eixos que es pacificaran durant el projecte.

Altres carrers de l’entorn de la superilla com Viladomat o Vilamarí també patiran un fort increment del trànsit. El RACC estima que avui dia uns 360.000 cotxes circulen cada dia per l’Eixample, una xifra que s’haurà de redistribuir en la resta de carrers si les administracions públiques no posen fil a l’agulla amb la millora de la xarxa de transport públic. Per això el RACC ha demanat al consistori que es plantegi modificar el calendari de pacificacions i es coordini amb la resta d’administracions per augmentar l’oferta de transport públic, en especial de Rodalies, i construir la llargament reclamada xarxa d’aparcaments park and ride als afores de la ciutat.

Comentaris

    jul Desembre 02, 2021 | 16:23
    Barcelonins dexeu de pagar el impost municipal de circulació. Aneu votant a la Colau and company. Si no es pot circular no pageu.
    Tot negatiu, però l'odi les cega Desembre 02, 2021 | 18:04
    Més retencions = a més temps circulant, i per tant = més contaminació. Veins cabrejats, conductors cabrejats, ciutat contaminada, i elles ... felices i contentes
    Francesc casals Desembre 03, 2021 | 08:43
    La primera part de l'illa, la part de baix, de Borrell ha sigut un caos. Deixant de banda als veïns, els serveis, ambulància , nbombers, ningú té gaire clar per on pasar. Al carrer Borrell no es gens clar, si hi ha carril bici o no. No pots agafar un planell i anar suprimint carrils sense preveure que en faràs del tràfic que treus i on aparquen els camions perquè segueixen descarregant cada dia mercaderies per alimentar els súpers del barri
    Francesco María Bianchi Desembre 04, 2021 | 06:27
    Colas dimisión. Simplemente no tenéis idea de cómo gestionar una ciudad como Barcelona. Vuestro odio por el coche no tiene límite. Diálogo es una palabra que no existe en vuestro diccionario. El poder os ha dejados ciegos y solo os interesa gastar de forma inútil nuestro dinero. Que desastre!!

Nou comentari