Ja hi ha data d’obertura, com a mínim parcial. Després de set anys d’obres, l’Ajuntament de Barcelona té previst iniciar la circulació al túnel de les Glòries el 6 de novembre. S’alliberarà el pas dels vehicles en sentit Besòs. El túnel d’entrada a la ciutat es preveu inaugurar a principis del 2022. El resultat serà un dessaturació del trànsit que ara ocupa la superfície de la ciutat.

Aquests últims dies s’estan fent les tramitacions necessàries i prèvies a l’obertura del túnel en sentit Besòs, per assegurar que es posa en marxa amb les màximes garanties. En concret, s’està acabant de treballar en la connectivitat i la seguretat. Per això cal la comprovació dels Bombers de Barcelona i dels operadors de túnels. Aquest setembre les tasques s’han destinat, principalment, a qüestions tècniques, com el control d’enllumenat, de les boques d’incendis, els pals SOS, les sortides d’emergència o la megafonia.

L’objectiu del consistori és tenir-ho tot a punt la nit de divendres 5 a dissabte 6 de novembre. A les sis de la matinada, si les condicions meteorològiques ho permeten i no hi ha cap retard d’última hora, el túnel haurà d’estar funcionant a ple rendiment.

Una obra complexa

Les obres es van iniciar l’any 2014 i no han estat gens fàcils. De fet, és una de les de major complexitat tècnica de la ciutat, perquè s’ha hagut de fer un túnel urbà, que segueix la traçada de la Gran Via, amb una longitud total de 957 metres, 1.157 metres, si s’inclouen les rampes d’accés. En aquests moments, per aquesta zona circulen 78.000 vehicles cada dia en ambdós sentits, agafant coma mostra un dia laborable. L’any 2014 eren 95.000. A més, el túnel s’ha hagut de construir per sota de quatre infraestructures ferroviàries existents: el túnel de la L1 Metro, el de la R1, el de la R3/R4 i el de la línia R2 sud de Rodalies.

El túnel en sentit Llobregat continua amb els seus preparatius, amb el muntatge del panell vitrificat, el cablejat de la senyalització, la instal·lació de càmeres o el muntatge de les canonades de les boques d’incendi.

El soterrament suposa tenir un nou pulmó verd

El soterrament del trànsit de la Gran Via, a través del túnel de les Glòries, permet que la ciutat guanyi un nou pulmó verd dedicat a la ciutadania. De fet, durant la primera fase de construcció del nou parc de les Glòries es van construir 20.400 metres quadrats d’espai net, que en seran més en un futur.

Comentaris

    Barceloní. Octubre 30, 2021 | 07:01
    L'Ajuntament vol?. Els ocells també volen.

Nou comentari