El sector de la moto reclama 55.000 llocs per aparcar a la calçada

Actualment hi ha més de 66.000 llocs per aparcar en la carretera, segons dades de l'Ajuntament facilitades al febrer

El sector de la moto reclama que Barcelona creï 55.000 noves places d’aparcament per contribuir a l’impuls d’aquest mètode de transport que remarca que és menys contaminant que els cotxes tant pel que fa a emissions de CO2, com en partícules i NO2. La proposta l’ha plantejada l’Associació Nacional d’Empreses del Sector de Dues Rodes (ANESDOR) durant la presentació de les dades de matriculacions d’aquests vehicles, que, indiquen, ha crescut un 4,5% el primer semestre de l’any a Catalunya.

[r:1]

En concret, el creixement de matriculació ha estat del 2,6% en motocicletes i del 27,2% en ciclomotors. Basant-se en aquestes dades, l’associació preveu que el creixement un cop acabi l’any sigui del 5,4%.

El secretari general d’ANESDOR, José María Riaño Sebastián, ha explicat la importància de la creació d’aquest nombre de places d’aparcament perquè “només a través de la creació de places específiques a la calçada, s’aconseguirà reduir l’ocupació de les voreres”, que haurien de ser pels vianants, ha afirmat. Segons dades de l’Ajuntament facilitades a finals de febrer, hi ha 66.256 places per aparcar motos a la calçada. En total, però, n’hi ha 175.000. Una xifra insuficient per a les 231.000 motos que hi ha a la capital catalana.

Aquesta creació de places d’aparcament s’ha de dur a terme, segons l’associació, en les primeres places d’aparcament de cotxes al costat dels passos de vianants, fet que aportaria una major visibilitat; en cruïlles de baixa visibilitat, també al costat del pas de vianants; i en espais perduts en algunes places rodones on hi ha dissenys i mobiliari urbà que dificulta la visió.

Un altre aspecte de mobilitat a Barcelona que ha demanat canviar és la restricció a la moto a la futura Zona de Baixes Emissions de Barcelona, que s’implementarà a partir de l’any 2020. Riaño ha destacat que és “injust” que es posi en el mateix sac a motos i cotxes. Les etiquetes de classificació mediambiental “no són equivalents” en els dos casos, perquè les motos, de per sí, ja contaminen menys. 

En aquest sentit, Riaño compara els vehicles amb els electrodomèstics: “una rentadora A+ no consumeix el mateix que un frigorífic A+”. 

Pel que fa a la matriculació, l’associació valora les dades positivament, tot i ser menor que a l’estat espanyol, on ha crescut un 11,3%, ja que “el factor diferencial és la maduresa del mercat a Catalunya, i en particular a Barcelona”. “Barcelona és la capital europea de la moto, cap altra ciutat europea té tanta proporció de motos per habitant com Barcelona”, ha destacat Riaño.

També ha fet èmfasi en el mercat de motos elèctriques, que representen un 4,8% del mercat total, xifra des d’ANESDOR valoren molt positivament. Des de l’associació, exposen que aquesta xifra es deu al fet que les motos elèctriques resolen els tres principals problemes que els compradors troben en els cotxes elèctrics. Primer de tot, la diferència de preu, que és notable amb els cotxes, en les motos, com que ja d’entrada no són tan cares, no és tanta. En segon lloc, l’autonomia, ja que la majoria de vegades les motos s’usen per trajectes curts, pels quals tenen prou autonomia. En tercer i últim lloc, destaquen la facilitat de recàrrega, ja que usen endolls convencionals i moltes porten bateries extraïbles.

Més informació

Nou comentari