La ronda de Dalt perdrà un carril per sentit de circulació entre les sortides 5 i 6 a conseqüència de les obres de cobertura de la via, entre l’avinguda de Vallcarca i l’IES Vall d’Hebron, corresponents a la segona fase de la cobertura de la ronda al seu pas pel districte d’Horta-Guinardó. La previsió és que la reforma s’acabi el maig del 2027.
En concret, la pèrdua dels dos carrils serà fins al 5 de setembre, el dia en què es començarà a fer la reimplantació. Fins llavors, hi haurà habilitats dos carrils per cada sentit. La nit de dimecres a dijous d’aquesta setmana es tallarà el carril esquerre de circulació en sentit Besòs i la nit següent, de dijous a divendres, es farà el mateix amb el carril esquerre en sentit Llobregat. És un tram d’uns 650 metres que va del carrer de la Granja Vella fins al carrer d’Anna Piferrer, entre la sortida 5 i les 6 de la ronda, ha informat l’Ajuntament.
Es cobreixen 340 metres de ronda
La cobertura d’aquest tram de la ronda de Dalt és la continuació de les obres, ja executades, entre el mercat del Vall d’Hebron i l’Institut Vall d’Hebron, i permetrà cobrir 340 metres més de ronda amb l’objectiu de generar una nova superfície per a ús ciutadà i verd que beneficiaran els veïns de Sant Genís dels Agudells i la Teixonera. Per tant, amb les dues fases se sumarà fins a 540 metres de cobertura, ja que el primer tram va cobrir uns 200 metres.
Aquesta setmana comencen les obres per cobrir la ronda de Dalt al pas per Horta-Guinardó.
— Ajuntament de BCN (@bcn_ajuntament) June 25, 2024
Les nits de dimecres i dijous es tallarà un carril en cada sentit durant 650 metres entre les sortides 5 i 6. El tall es mantindrà fins al setembre.
Més informació: https://t.co/yCDOZpRqcP pic.twitter.com/ltQ9HXxTOh
L’actuació té una inversió prevista d’uns 18 milions d’euros, als quals caldrà sumar el cost de les instal·lacions i acabats del túnel. Aquesta segona part s’està definint en un projecte propi, amb un pressupost d’uns 13 milions d’euros.
La urbanització, a partir del 2027
Un cop estigui finalitzada la cobertura caldrà tirar endavant les obres d’urbanització del nou espai que s’haurà generat. La definició i les característiques de la zona de passeig i activitats seran objecte d’un projecte posterior que es concretarà en el marc del pacte per la ronda de Dalt i que s’executarà a partir del 2027. S’estima que el cost total de totes les obres de cobertura i urbanització del tram serà d’uns 41 milions d’euros, dels quals uns 31 seran en aquest mandat.