Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Retards de més d’una hora a Rodalies per una avaria que afecta el servei des d’ahir
  • CA

Una avaria a l’estació de Sants ha provocat retards de més d’una hora a diverses línies de Rodalies des de les 6:30 hores d’aquest divendres. Les línies afectades són l’R2 sud, l’R2 nord, l’R11, l’R13, l’R14, l’R15 i l’R16 i han patit retards de fins a una hora i mitja, segons ha informat al matí el servei de Renfe. L’avaria ha estat reparada a les 16 hores i la circulació s’anirà normalitzant, segons ha destacat Renfe.

El problema en el servei, però, ha afectat 235 trens que havien de circular per Barcelona. Això ha perjudicat 97.000 viatgers, segons ha detallat la companyia.

El desperfecte estava a la zona de vies en direcció a Passeig de Gràcia, segons Renfe. Al migdia l’empresa ha afegit que “per temes de logística de personal i material” també es poden produir retards de 30 minuts a les línies R1 i R3. 

L’avaria era al sistema de senyalització, és a dir, als semàfors que regulen el pas dels trens. L’avaria feia que els semàfors estiguin en vermell malgrat que no hi ha cap obstacle a la via. Això ha obligat els maquinistes a contactar amb el centre de control i sol·licitar permís per seguir amb el trajecte. El procés de contactar amb el centre de control i rebre el permís és el que ha generat els retards.

L’avaria ja va afectar el servei ahir a la tarda i va ocasionar retards, tot i que no tan importants com els d’aquest matí. Els tècnics d’Adif no han aprofitat la nit per reparar el problema, i els usuaris han acabat patint retards en el servei.

Més notícies
Notícia: Adif adjudica un nou contracte per avançar en la construcció de l’estació de la Sagrera
Comparteix
El gestor d'infraestructures destina 12 milions per executar les instal·lacions de seguretat i comunicacions
Notícia: Adif repararà l’avaria que ha provocat retards a Rodalies durant dues setmanes
Comparteix
Fonts de Renfe afirmen que ha afectat el servei "gairebé cada dia" des del 19 d'abril

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa