Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Renfe suspèn l’AVE Barcelona – Tolosa i es repensa l’estratègia a França

Renfe ha decidit suspendre el llançament de l’alta velocitat entre Barcelona i Tolosa, que estava previst per al segon trimestre de 2025, per les “dificultats i endarreriments successius” que està patint el desplegament de l’AVE a França. Aquest gir de guió va més enllà d’una ruta en concret. Fonts de la companyia ferroviària apunten a l’agència Europa Press que han obert “un procés d’anàlisi i reflexió” sobre l’estratègia global al país francès. Aquesta reflexió deixa en l’aire les rutes de Barcelona amb Lió i Marsella, que ara mateix sí que estan operatives.

La línia entre Barcelona i Tolosa, que també té parades a Girona, Figueres, Perpinyà i Carcassona, es va anunciar per Nadal, amb una direcció diferent de l’actual al capdavant de Renfe. En el moment de l’anunci, la companyia va celebrar la recuperació d’una línia que s’havia perdut amb la pandèmia i que connecta la capital catalana amb la quarta ciutat més poblada de França. Tolosa també és un dels centres industrials del país i ha fet un pas a escala turística.

Imatge d’arxiu d’un passatger entrant a un AVE | Eduardo Parra / Europa Press

Complicacions per operar a França

Els problemes de Renfe a França esclaten quan la companyia francesa SNCF decideix trencar les relacions de forma unilateral per explotar els trajectes de forma independent. Des d’Espanya lamenten el poc pes dels seus trens a França, malgrat que els trens de Ouigo -dependents de SNCF- sí que tenen diferents opcions a la península. Una crítica que sobretot es fa pensant en la ruta Madrid – Barcelona – París, que havia d’estar llesta per als Jocs Olímpics de 2024, però que encara no ha arribat. Renfe ha qüestionat que encara no tingui les validacions tècniques necessàries per operar, deixant entreveure que SNCF en vol tenir el monopoli, però des de França ho atribueixen a les particularitats tecnològiques dels trens espanyols.

A les dificultats burocràtiques per aconseguir la connexió amb París cal sumar que les dues línies actuals amb França -connecten Madrid i Barcelona amb Marsella i Lió- són deficitàries, segons avançava La Vanguardia. Tot plegat fa meditar Renfe si retirar els trens de les rutes amb Lió i Marsella per afrontar amb garanties la competència que manté amb Ouigo i Iryo en territori espanyol.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Fran SHV a abril 04, 2025 | 20:45
    Fran SHV abril 04, 2025 | 20:45
    Com sempre febleses i els francesos sempre guanyen....
  2. Icona del comentari de: ton c. a abril 05, 2025 | 10:25
    ton c. abril 05, 2025 | 10:25
    que coño se han creido estos catalanes que pueden ir a Francia sin pasar por Madrid, aquest és basicament el rovell de l´ou, és com el corredor mediterrani, que collons saben a Madrid d´Europa, i eto que es.

Respon a Fran SHV Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa