Renfe fa un cop fort sobre la taula per controlar l’alta velocitat entre Barcelona i la capital espanyola fulminant el servei low cost d’Avlo que connecta les dues ciutats. Aquests trens deixaran d’estar en funcionament a partir del dilluns 8 de setembre. A través d’un comunicat remès a la premsa, l’operadora ferroviària argumenta que han optat per eliminar el servei de baix cost del corredor entre Barcelona i Madrid perquè “s’adapta més bé” a les “necessitats del perfil de viatger”: “Renfe també ha tingut en compte que el producte AVE s’adapta més bé a les característiques del trajecte i a les necessitats del perfil del viatger corporatiu, freqüent en aquest corredor, ja que suposa una millora en confort gràcies a seients més amplis i un increment notable d’espai”, argumenten des de l’operadora ferroviària.
Amb aquest canvi, doncs, des de Renfe també defensen que l’eliminació dels trens d’alta velocitat de baix cost també permetrà recuperar “serveis ben valorats” pels usuaris, com ara “la cafeteria, la restauració a bord o el cotxe del silenci”. “De la mateixa manera, es reforçarà l’experiència de viatge amb serveis prèmium, que inclouen accés a sales club i altres opcions de restauració. Per al viatger de negocis, l’oferta es completa amb la Sala Executive, disponible a tots els trens, que aporta exclusivitat i privadesa en els desplaçaments professionals”, afegeixen des de l’operadora ferroviària.

Renfe manté els bitllets ja comprats
En aquest mateix comunicat, des de Renfe detallen que les persones que ja havien comprat un bitllet de tren d’Avlo per a dates posteriors al set de setembre -és a dir, el dia abans de la retirada d’aquests trens- no el perdran, sinó que se’ls reubicarà en un altre tren d’alta velocitat mantenint les condicions del seu viatge: “Així mateix, en cas d’haver adquirit el complement de selecció de seient en aquests serveis Avlo, aquest es reintegrarà al viatger totalment i sense cost addicional”, afegeixen des de l’operadora ferroviària. Així doncs, a partir del vuit de setembre, els trens de baix cost d’alta velocitat que fins ara connectaven Barcelona i Madrid deixaran d’estar disponibles.
