Renfe es defensa de la denúncia d’Xnet: “Hem pres totes les mesures”

L'operadora estatal diu que ja ofereix el 100% de l'oferta de què disposa

Renfe defensa la seva gestió sanitària de Rodalies després de la denúncia de l’entitat Xnet per les escenes d’amuntegament en trens i andanes. “Des que es va decretar l’estat d’alarma, Renfe ha pres totes les mesures als seus trens i instal·lacions marcades per les autoritats sanitàries”, ha dit en un comunicat. L’operadora estatal assegura que “garanteix la màxima seguretat higiènica i sanitària dels viatgers” i que no pot oferir més freqüència de pas ni més capacitat perquè Rodalies ja ofereix “el 100% de la seva oferta en dies feiners” malgrat “el descens de la demanda”.

Renfe assenyala també a la Generalitat, titular del servei –tot i que no gestora–, i diu que totes les mesures preses “s’han aprovat sempre consensuades” amb l’administració catalana. Les limitacions d’aforament, recorden portaveus, “les determinen les autoritats sanitàries”. “Tant els experts com les autoritats sanitàries confirmen que el transport públic, amb totes les mesures que s’han establert, no és un focus de contagi de la Covid-19”, al·lega.

Recorda que ha instal·lat senyalització d’itineraris d’entrada i sortida als vestíbuls, dispensadors d’hidrogel i mampares entre clients i personal. També enumera les mesures especials de neteja que ha pres, com intensificar la desinfecció de tots els trens amb especial focus als “elements amb major risc de transmissió com passamans, polsadors de portes d’accés, banys o cabines de conducció”. La megafonia i les pantalles dels trens i estacions difonen missatges recordant als passatgers l’ús obligatori de mascareta i la recomanació de viatjar en silenci i sense menjar ni beure.

Xnet va presentar aquest dijous una denúncia davant la Fiscalia Provincial de Barcelona i una altra a l’Agència Catalana de Consum contra les administracions i responsables de Rodalies de Catalunya per no garantir prou la distància mínima de seguretat entre els usuaris, el que consideren que posa en risc la salut dels passatgers. L’entitat critica que fins ara les mesures s’han dirigit a responsabilitzar als usuaris “sense que s’hagi ampliat la capacitat i freqüència dels trens” i fa una crida als passatgers a documentar la situació amb fotografies, guardant els bitllets de transport i denunciant-ho a les xarxes socials.

Més informació

Nou comentari