Petita victòria del sector del taxi en el seu pols particular amb les VTC. La Generalitat ha decidit finalment fer marxa enrere i sí que endurirà la regulació dels vehicles de lloguer amb conductor, cedint d’aquesta manera a una part de les reclamacions que havien fet arribar al govern català tant els principals col·lectius de taxistes com l’Institut metropolità del Taxi (IMET).

En una compareixença conjunta celebrada aquest divendres, la Generalitat i el PSC han presentat l’acord per impulsar el nou decret que regularà els trajectes urbans d’aquesta modalitat concreta de transport. Entre les principals novetats que inclou el pacte destaca un nou requisit per a l’obtenció de llicències: que el vehicle vinculat al permís faci 4,9 metres de llargària com a mínim. Segons informa Betevé, aquesta condició permetria limitar molt l’atorgament de noves llicències, ja que es tracta d’una característica que habitualment només compleixen les VTC d’alta gamma.

La flamant normativa inclourà la precontractació dels serveis amb almenys 15 minuts d’antelació, una mesura que ja estava inclosa en l’actual decret, i també requerirà que tots els conductors que operin amb aquest tipus de transport comptin amb almenys dos anys de carnet i que el vehicle porti com a mínim un any vinculat al permís amb el qual s’opera.

Amb tots aquests requisits, la voluntat del govern català és poder regular en certa manera l’atorgament de noves llicències per al servei de VTC, una de les demandes del sector del taxi, que considera que la situació actual afavoria la precarietat dels taxistes i podia incórrer en “competència deslleial”. Faltarà per veure, però, si aquest enduriment de les condicions és suficient com per reduir la proporció a una llicència de vehicle de transport amb conductor per cada 30 taxis, tal com reclamen els principals col·lectius.

Estocada definitiva?

En declaracions a Europa Press, el portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, ha celebrat un acord que a parer seu suposa una estocada definitiva per a la presència de les plataformes de transport compartit a la ciutat. “Ara podrem viure tranquils, sense el perill que ens envaeixin aquests vehicles que ens fan competència deslleial”, ha assegurat Álvarez, que malgrat l’optimisme preveu que les VTC portin el cas als tribunals per provar de tombar aquesta nova normativa més restrictiva.

El retorn d’Uber

La ratificació aquest divendres de l’acord per tirar endavant amb el nou decret ha coincidit amb l’anunci de la tornada d’Uber a la capital catalana com a servei de VTC. Cal recordar que la companyia nord-americana va decidir abandonar la ciutat després de l’aprovació de l’anterior normativa que obligava els vehicles que oferien trajectes urbans a una precontractació del servei d’almenys 15 minuts, la prohibició d’estacionar al carrer o el retorn a la base després de cada trajecte, entre d’altres.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: En fi a juliol 01, 2022 | 16:59
    En fi juliol 01, 2022 | 16:59
    Els taxistes són una màfia i el tito alvarez el seu capo. Vergonyós

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa