El Raval disposarà de nou hores al dia on els cotxes privats no podran entrar al barri. Hi ha excepcions per al veïnat, per estacionar a pàrquings i per als vehicles autoritzats. D’aquesta forma, a partir d’aquest dilluns de 7 hores del matí fins a les 9 h no es podrà circular per l’interior d’aquesta zona de la ciutat. Tampoc es podrà fer de 14 h a 21 h. L’objectiu del consistori és “millorar la mobilitat del barri del Raval, prioritzant els vianants i la circulació de bicicletes”. Per això aposten per reduir espais per a vehicles, els horaris de càrrega i descàrrega i modificar la direcció de diversos carrers de la trama interior.
Quant a aquest darrer aspecte, des d’aquest dilluns ha canviat la direcció de circulació del carrer:
- Torres i Amat entre el carrer de Joaquim Costa i la Ronda de Sant Antoni.
- de Joaquim Costa entre els carrers Valldonzella i Torres i Amat.
- del Tigre entre la Ronda de Sant Antoni i el carrer del Lleó.
- del Lleó entre els carrers de Tigre i Ferlandina.
- de la Lluna entre els carrers Ferlandina i Peu de la Creu c. Peu de la Creu entre els carrers de la Riera Alta i dels Àngels.
- de Doctor Dou entre els carrers d’Elisabets i del Pintor Fortuny.
- d’Elisabets entre el carrer Doctor Dou i la Rambla.
“D’aquesta manera, es prioritza els moviments a peu i en bicicleta dels i les veïnes en els horaris de més afluència, com l’entrada i sortida de les escoles”, explica l’Ajuntament. El Raval és el barri més dens en població de Ciutat Vella, amb 433 habitants per hectàrea, que aplega alhora nombrosos comerços i punts d’interès turístic.
Més carrils bici
L’Ajuntament preveu per enguany la construcció dels següents carrils bici al Raval:
- Carrer dels Àngels, Torras i Amat i Valldonzella.
- Carrer del Tigre, Lleó i Lluna.
- Carrers de la Riera Alta i Carme.
- Carrers de l’Hospital i Sant Antoni Abat.
- Carrers Nou de Rambla i Tàpies.
- Carrers Nou de la Rambla i Unió.
- Avinguda de les Drassanes i Rambla del Raval.
També es redueix la franja en què s’autoritza la càrrega i descàrrega als vehicles de transport de mercaderies. La franja de tarda se suprimirà a partir del segon trimestre de 2022. L’eliminació anirà acompanyada de la creació de 213 noves places de càrrega i descàrrega repartides pel barri. L’objectiu és evitar els aparcaments irregulars per abastir de mercaderies i que acostumen a fer la guitza als veïns amb soroll, embussos i dificultats per moure’s pel carrer.