La línia Trambaix (T1, T2 i T3 del Tramvia) va registrar 84.305 validacions el passat 3 d’octubre. Una xifra que suposa un nou rècord de validacions en un mateix dia, superant en 590 les validacions de l’última dada màxima, registrada el 27 d’abril de 2023.

El d’aquesta setmana és el quart rècord que el tramvia assoleix aquest any: el març passat, la xarxa Trambaix –uneix Barcelona amb els municipis del Llobregat– va superar per primer cop a la història els dos milions de validacions. I al maig, ambdues xarxes, Trambaix i Trambesòs -uneix Barcelona amb Sant Adrià del Besòs i Badalona– van sumar 2.965.683 validacions. Els altres dos rècords corresponen al nombre de validacions diàries. A l‘abril, el Trambaix va assolir les 83.715 validacions. Un rècord que s’ha tornat a batre aquesta setmana.

Obres del tramvia a l'avinguda Diagonal. TRAM
Un tram de les obres d’ampliació del tramvia per l’avinguda Diagonal | Jordi Play

La unió dels Tramvies, en marxa

Per a l’empresa TRAM, encarregada del servei, les xifres actuals tornen a moure’s per les d’abans de la pandèmia i mostren “una tendència més que consolidada del transport públic”. El següent pas, amb el qual encara es podria fer un salt més, és la unió de les dues principals xarxes del Tramvia. El tramvia avança per la diagonal i aviat unirà les Glòries fins a Verdaguer. Amb aquest nou tram, el servei guanyarà prop de 2 quilòmetres de vies i tres noves parades –Monumental, Sicília i Verdaguer–, a més d’un gran intercanviador a les Glòries. Aquest nou trajecte connectarà aquest transport amb les línies L1, L2, L4 i L5 del metro i amb tretze línies d’autobús.

L’Ajuntament considera que la connexió del tramvia per la Diagonal és una oportunitat per “redissenyar urbanísticament la ciutat implementant un model urbà basat en una mobilitat sostenible que prioritzi els vianants, les bicicletes i el transport públic”. La iniciativa dels Comuns, que va recuperar un projecte enterrat durant els darrers anys del mandat de Jordi Hereu, ha despertat força crítiques en alguns grups de l’oposició, que creuen que portarà problemes de trànsit al centre de la ciutat. En tot cas, els socialistes sempre s’han mostrat partidari d’ampliar la xarxa i, un cop acabin les obres a Verdaguer, s’estudiarà quina és la millor opció. En aquest sentit, sobre la taula de l’alcalde hi ha un possible nou itinerari que podria passar per recuperar la ruta per Comte d’Urgell-Provença-Diagonal.


Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa