Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Quatre cruïlles de l’Eixample seran places el 2023
  • CA

Les superilles estan cridades a colonitzar Barcelona. És l’objectiu del govern municipal, que ha presentat un projecte que portarà el model de Sant Antoni a l’Eixample, el districte on es registren més desplaçaments amb cotxe a la capital catalana. En concret, en són 350.000 diaris, en comparació dels 170.000 que es donen a les rondes de Dalt i Litoral cada dia. L’arquitecte en cap de l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Matilla, ha expressat que la idea és aconseguir que els usuaris de vehicle privat facin servir altres mitjans, com ara la bici o el transport públic. “Volem que Barcelona sigui una gran superilla que millori la qualitat de vida dels veïns i les veïnes”, ha reivindicat l’alcaldessa Ada Colau en l’anunci oficial. Aquesta nova línia d’actuació, de fet, parteix de “l’èxit” dels canvis que s’han viscut els últims anys a Sant Antoni i ara busca “un salt d’escala”, ha refermat Colau.

El projecte treballa amb un horitzó de deu anys, segons ha especificat la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz. Amb tot, el primer pas està previst que culmini el 2023, quan quatre cruïlles de l’Eixample es convertiran places i trams de quatre carrers passaran a ser eixos verds. Per arribar a aquest punt, hi haurà processos participatius que implicaran els veïns els pròxims mesos. La idea és que els projectes acabin definits a finals de 2021. Poc després, les cruïlles de Consell de Cent/Rocafort, Consell de Cent/Comte Borrell, Consell de Cent/Enric Granados i Consell de Cent/Girona seran places. Sanz ha especificat que aquestes cruïlles tindran un aspecte semblant a la de Tamarit/Comte Borrell, on el pas del vehicle privat queda relegat al perímetre. “De carrer a eix verd i de cruïlla a plaça. Aquesta és la proposta de transformació”, ha remarcat la tinenta d’alcaldia.

Estat actual des les cruïlles de l’Eixample / Ajuntament de Barcelona

Aquest primer capítol de l’aposta de l’executiu de Colau i Collboni inclourà la transformació en eixos verds de trams dels carrers Consell de Cent, Rocafort, Comte Borrell i Girona.

Perquè cristal·litzin els primers canvis del plantejament, que pretén donar un enfocament renovat al pla Cerdà, durant aquest mandat es convocaran dos concursos. El primer servirà per definir el model de carrer “del segle XXI” i el segon tindrà l’objectiu de redactar els projectes per transformar les quatre cruïlles i els quatre carrers. El pressupost per als eixos verds nous serà de 32,8 milions d’euros i el de les places serà de cinc milions.

En verd, els carrers que passaran a ser eixos verds / Ajuntament de Barcelona

La proposta completa del govern de coalició comportaria la conversió de 21 carrers en eixos verds i 21 cruïlles en places perquè els veïns de l’Eixample tinguin una plaça o un eix verd a una distància màxima de 200 metres de casa. Tot plegat, segons ha reivindicat Sanz, en la línia marcada per la declaració d’emergència climàtica i el Pla de Mobilitat Urbana.

Els 21 carrers que el govern municipal proposa perquè passin a ser eixos verds / Ajuntament de Barcelona

Sigui com sigui, al final del mandat actual es podran estrenar, segons les previsions del consistori, quatre places i quatre eixos verds. El projecte presentat avui quedarà incomplert, i la tinenta d’alcaldia ha fiat a l'”acceptació social” de les superilles la continuïtat dels canvis encara que no hi hagi un altre mandat dels comuns i/o dels socialistes. “Es necessiten un mínim de tres mandats per transformar l’Eixample”, ha calcular la tinenta d’alcaldia.

Més notícies
Blocs de formigó de l'urbanisme tàctic al carrer Consell de Cent, denunciats per JxCat / JxCat
JxCat durà Colau als tribunals per no compartir els informes sobre els blocs de formigó
Notícia: JxCat durà Colau als tribunals per no compartir els informes sobre els blocs de formigó
Comparteix
Artadi anuncia que aniran al contenciós administratiu
Una sortida de la ronda de Dalt de Barcelona, amb el cartell de Zona de Baixes Emissions / ACN - Elisenda Rosanas
Barcelona Global planteja un peatge urbà d’accés a la ciutat
Notícia: Barcelona Global planteja un peatge urbà d’accés a la ciutat
Comparteix
L'associació avisa que cal una solució "urgent" davant la finalització de les concessions de les autopistes

Comentaris

  1. Icona del comentari de: JordiP a novembre 11, 2020 | 17:20
    JordiP novembre 11, 2020 | 17:20
    Tinent d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i IM-mobilitat. Immobilitat mental, racional, solidària i previsora. Estàn intentant tornar al poble, a un poble del S.XIX que ja no existeix. Están destruint un altre coples selfactines, les calderes de vapor, les màquines d'escriure. Això és el que volen. Sortir de casa i trobar-se al mig de Santa Quitèria de Dalt, rodejats de camps de blat, arbres fruiters, `pistes de petanca, i ancians asseguts a l'ombra traçant línies a terra amb el bastó. Potser també enyoren la olor a fems, les mosques, els gossos perseguint-se per la plaça, els senglar menjant-se les hortensies a la nit. O sigui, renunciar a l'urbs del X.XXI. Però, renunciaràn també a Gucci, Versace, Armani, Cartier, Cadillac i tota la pesca? Tot plegat em sembla una orgia de capricis de noves riques. Resultat de tota aquesta ordalia? Una ciutat morta. Amb mí, que no hi comptin.
  2. Icona del comentari de: JordiP a novembre 11, 2020 | 17:54
    JordiP novembre 11, 2020 | 17:54
    Sí, filla, si,t'estic veient per TV3 i t'he de dir que ets una fanàtica. Vls que les cruïlles pasin a ser "llocs perquè la gent faci coses". Molt bé, nena. I quan TOTES les cruïlles de l'Eixample estiguin plenes de "gent fent coses", una "extensió de les nostres cases", a qui aniràs a tocar-li els cataplins? Somiatruites. Acomiada't de la poltrona, que a les properes elecciones et catapultarem al teu Valhalla particular.

Respon a JordiP Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa