L’Ajuntament de Barcelona ha presentat el balanç de sinistralitat de l’any 2023. Entre les diferents dades, destaquen l’augment de ferits greus en accidents de bici o patinet. En un any s’han triplicat i duplicat els casos respectivament. Barcelona ha aprofitat aquestes dades per explicar quins són els punts més calents de la ciutat, que com era previsible es concentren a les grans vies de la ciutat. La primera tinenta d’alcaldia i també regidora de mobilitat, Laia Bonet, ha detallat que hi ha 15 punts on es concentren els accidents, repartits majoritàriament en quatre carrers de Barcelona.

El carrer d’Aragó és el vial més crític, amb 70 accidents registrats l’any passat. L’encreuament del carrer d’Aragó amb Independència, el que més n’acumula. De fet, l’Ajuntament reconeix que Aragó concentra cinc dels quinze punts més crítics identificats. Per frenar els accidents, el consistori ha habilitat un radar pedagògic en un d’aquests punts. Aparentment, pot semblar una mesura minsa, però des de l’executiu menten que cap dels punts punt on s’han instal·lat els últims radars pedagògics apareixen en la llista de zones crítiques. Els altres carrers que segueix a Aragó, això sí, a força distància, són l’avinguda de Diagonal, amb 29 accidents, la ronda de Dalt (16) i la Gran Via (15).

Una metgessa del SEM, imatge d’arxiu / Europa Press

Les distraccions a l’ordre del dia

Els motius que han desencadenat aquests accidents són molt variats. Les coalicions repeteixen un any més com a principal causa de sinistralitat viària a Barcelona ciutat, accions que normalment venen precedides per faltes d’atenció i per no respectar la distància de seguretat. “Encara trobem molts conductors que atenen trucades, missatgeria mòbil o s’emboliquen en converses amb altres ocupants que els fa perdre l’atenció en la conducció”, diu el cap de la Guàrdia Urbana, Pedro Velázquez. L’Ajuntament també ha apuntat que hi ha gent que condueix massa ràpid en els punts més negres. D’altra banda, des de la Urbana s’apunta que la no obediència dels semàfors explica l’alt nombre de vianants implicats en un accident.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Asd a gener 27, 2024 | 11:15
    Asd gener 27, 2024 | 11:15
    Si per dir això, hem de perdre el tems i diners, sra. No cal tanta tonteria, si no s'ha donat són es pocos vials per circular per Barcelona i sempre van a tope, sols queden Valencia, Mallorca, Aribau, Muntaner, i poca cosa més, vosaltres i la kolao vàreu blocar la ciutat i ara no dóna més de sí, s'ha millorat els transports públics no, s'ha aumenta la mobilitat del transport públics no, per les estadístiques que tant us agradan, diuen que els usuaris han augmentat un món, però el servei segueix se'n el mateix. Sou uns pamplinas

Respon a Asd Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa