Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Quan necessites una assegurança si vas en bici i quan no

Canvis legislatius en la regulació de les bicicletes en l’àmbit estatal ha generat confusió, sobretot respecte a quins vehicles necessitaran assegurança d’aquí a sis mesos i quins no. El Bicicleta Club de Catalunya (BACC) ha emès aquesta setmana un comunicat aclarint que la nova normativa no introdueix cap canvi per a les bicicletes de pedaleig assistit fins a 25 quilòmetres per hora i potència màxima de 250 W –la majoria de bicicletes elèctriques presents al carrer–. Seguint la normativa europea, les bicicletes per sota d’aquests llindars no necessiten assegurança obligatòria i continuaran sense necessitar-ne.

Per tant, a quines bicicletes sí que afecta el canvi de normativa? La regulació que entrarà en vigor d’aquí a sis mesos són les anomenades ‘Speed EPAC’, aquelles que superen fàcilment els 25 quilòmetres per hora. Aquestes bicicletes ja tenien fins ara una regulació paral·lela a la resta de bicicletes elèctriques. Necessiten tenir matrícula, passar la ITV i els seus usuaris han de tenir casc obligatori i no poden circular pel carril bici.

Els canvis van entrar al Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) el passat 18 de juliol de 2025.

mobilitat a la ciutat, bicing, Smou, sostenibilitat, transport
Servei de Bicing al barri de Les Corts / Jordi Play

Com puc saber quin tipus de bicicleta tinc?

L’Associació de Marques i Bicicletes d’Espanya (AMBE) també ha fet aquesta distinció. En un dels seus materials, que es pot consultar a la pàgina web, l’entitat recomana consultar la placa de característiques del fabricant per saber quin tipus de vehicle hem comprat. També és útil consultar la Declaració de Conformitat CE que cada fabricant entrega al comprador.

L’entitat també remarca que els agents policials poden demanar una identificació del vehicle, un aspecte que podem saber a la placa de característiques i segons la marca i el model de la bicicleta. Algunes marques, per tal de facilitar aquest procés, estan afegint una placa addicional en què s’indica que és una EPAC, sota les Normes ISO 4210-2014 i EN 15194 i que l’assistència al pedaleig curta a 25km/h a 250W.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: antoni ginabreda a agost 02, 2025 | 12:34
    antoni ginabreda agost 02, 2025 | 12:34
    Les bicicletes TOTES haurien de tenir assegurança i portar MATRÍCULA.
  2. Icona del comentari de: Jubilat gironí. a agost 02, 2025 | 14:06
    Jubilat gironí. agost 02, 2025 | 14:06
    Quan jo era jove, totes les bicicletes tenien placa- municipal- de matrícula. I constava qui n'era el propietari. I havien de dur obligatòriament llum, encara que circulessin de dia. si no eren multades.
  3. Icona del comentari de: Joan a agost 03, 2025 | 18:57
    Joan agost 03, 2025 | 18:57
    No crec que hi hagi d'haver cap diferència entre una bici normal o electrica. Hi si ha unes lleis noves han d'ésser clares per el que les han de complir com per els que les han de fer complir, sols cal veure el que ha passa't amb els patins elèctrics

Respon a Jubilat gironí. Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa